När jag inte orkar laga mat, så lagar jag den här maten

Mer
9 år 7 månader sedan #691503 av Nissegossen
Soldatens ärtsoppa står i mitt beredskapslager för nödmat tillsammans med andra burkar och eftersom det är utgångsdatum på dem blir det en burk då och då. Fast jag brukar köpa extra fläsk att ha i. I det skåpet finns en hel del. Bla, en säck med ris.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 7 månader sedan #691878 av Admin1
En utrikeskorrespondent som reste till oroshärdar hade med sig några kilo havregryn, som nödproviant. Kan blandas med vatten och ätas utan kokning.
Mer
9 år 7 månader sedan #691881 av Geta
När vi hade vandrarhem kunde även gästerna beställa frukost och middag. Det var några danskar som
önskade sig havregryn med jordgubbssylt och mjölk till frukost. Det var det godaste som de hade ätit
sa de efteråt.
Mer
9 år 7 månader sedan #691914 av Nissegossen
Havregryn var populärt under andra världskriget. En sönderskjuten kylare lagades temporärt med havregryn rakt i kylaren och motorn kunde gå några mil till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 7 månader sedan #691919 av lärjungenMatteus
Tacka Herren, ty han är god, evigt varar hans nåd.?
Mer
9 år 7 månader sedan #692037 av Admin1
Konstigt att ingen föreslagit hämtmat. Nu kan man ju får tag i alla sorter. Hämtmaten kom med pizzeriorna, som hade hämtpizzor.