Middagsmat

Mer
17 år 10 månader sedan #42538 av Nissegossen
Middagsmat skapades av Nissegossen
Det regnar ute så jag ville inte gå ut och handla.

Botaniserade i kyl, frys och skafferi. Hittade en bit Falukorv i frysen, men hittade inte lök.

Använde Dansk ädelost istället för hårdost samt lite gratängost som var färdig riven. Hittade tomat i kylen och ris i skafferiet. Även en vilsen tomat, Tomatketcup (Heinz, inget annat duger för mig) och senap.

Satte på ugnen på 250 grader därefter tog jag fram en ungnsform och lade i Falukorven, efter att ha skurit ett snitt i den. Däri lade jag på en bit Tomat och lite tomatpúre, därefter lade jag på senap (Stark) Sedan den goda Danska ädelosten som jag använde.

In i ugnen, på med riset, högsta temperatur på riset (Jasmin, en kopp ris två koppar vatten är grundreceptet).
Strax innan riset kokat upp stängde jag av spisplattan och lät det stå på eftervärmen för att bli färdigt.

Efter 20 min ungefär var alltihopa klart att avnjutas tillsammans med ett glas rött MONTEROSSO vin (à 49 kr flaskan)

Mycket gott alltihop! Kan rekommenderas!

GÔR GOTT! på Göteborska![/list]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #42548 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Middagsmat
:lol: Det låter faltiskt gott...själv var jag ute så jag köpte mig en baguette med rostbiff...