Varma mackor!

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128586 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varma mackor!
Har ingen smörgåsgrill

Nöden kräver nya tankar har du våffeljärn, grilla i den de varma mackor du vill ha. Ett innehåll i macka kan du själv göra är en röra, vilken du vill som passar till exv tonfisk, pröva och ät

www.google.se/search?source=hp&ei=qpBhXO...j0i22i30.lghkMmPERb4

Klart ät!

www.google.se/search?q=varma+mackor+med+...QAQ&biw=1024&bih=593

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128655 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varma mackor!
På mina varma smörgåsar brukar jag ha:

Fyrkantigt bröd (vitt eller fullkorn)
Smör
Ketchup
Oregano
Skinka (eller prickig korv)
Skivade tomater
Ost
Mer
5 år 2 månader sedan #1128661 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varma mackor!
Pröva ost på den tomatpasta, senap skinka, rökt/kokt. Ovanpå lägg en brödskiva till, in med mackan i smörgåsgrillen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129074 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varma mackor!
Ett råd här kan vara att bakplåtspapper är ganska vresiga att använda för det enkla för att få dem lätta att klä en form eller annat, ta dem under kran, det gör pappret följsamt du får vilken form som helst du vill ha

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191929 av Richard
Svar från Richard i ämnet Varma mackor!
Nu är det dags att börja med varma mackor igen!

Macka 1: Bröd, ost, skinka, räkor, majonnäs
Macka 2: Bröd, ost, skinka, kräftstjärtar, majonnäs
Macka 3: Bröd, ost, skinka, ananas
Macka 4: Bröd, ost, skinka, brie

Det blir man mätt på, men eftersom jag kletar på majonnäsen efter grillningen, så är det problem med majonnäs i mustaschen... :mrgreen:
Jag skippar rökt kalkon (som jag även hade förr), det märks ändå ingen skillnad... Har man inte råd till räkor eller kräftor, så kan man köra med champinjoner o majs! Men jag har gått ner från 64 ostskivor till 16 st! Jag har 2 grilljärn, o lägger min egen hjärna på det...