Mat för 300 kr veckan för hela familjen

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183665 av Nissegossen
300-kronorsveckan är en hjälp för dig i vardagen. Listan är beräknad för 4 personer, en måltid per dag och ingredienserna till veckan går loss på ca 300 kronor. Klicka dig in på en vecka. Listan hittar du längs ned på respektive vecka.
undertian.com/300kr-veckan/

Råkade se det på Expressen i vanlig ordning krävde det att man får betala Premium, jag klistrade in rubriken på Google kostade inte ett öre

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183666 av zoegas
Det ska ju gå att äta också ju ..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1183669 av Nissegossen

zoegas skrev: Det ska ju gå att äta också ju ..


Vad menar du då?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183673 av zoegas
Det är ju bara grönsaksblandningar med bönor alla recept.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 7 månader sedan by zoegas.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183675 av Kn@sen
Ja kanske det går om man räknar bort alla kryddor och smakförhöjare, oljor osv.
Har inte läst artikeln, men har hört om andra som försöker leva på max en dollar om dagen. Om man kan tillgodose kroppens behov på just en dollar per dag, är givetvis ett snitt fördelat, vecka, månad.
Geografi spelar givetvis in samt årstid om man är i nordliga breddgrader.
Just nu är det nog gynnsama förhållanden om man tvunget inte måste äta kött.
Håller själv just på att testa fram ett substitut för köttfärs, bestående av böner, ärter, lite rotfrukter med smakförstärkare. Smakar faktiskt bättre än köttet. Mitt problem är dock konsistensen.
Den blir för krämig för tillfället. Antar att det är för mycket vätska, då jag använder konserverade och då färdigkokta kikärter och kidneybönor. Ska koka dem själv och inte lika länge.
Nåt annat tips? På hur man kan få färsen mer fast.
Nisse du som är bra kock kanske har några råd.