Vilka billiga måltider finns det?

Mer
3 år 10 månader sedan #1260284 av Vatten
Kikärtor på tetra från Lidl smakar dessutom mycket bra. Har testat andra märken och de är dock helt trist smaklösa.

Lidl har dock haft slut i sortimentet på dessa sedan Herr Corona dök upp.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260285 av Geta
Här på ICA har inte kikärtorna på tetra tagit slut under Pandemin.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260286 av Cosmos
Man behöver inte ha purjolök i soppan, det går bra med vanlig lök också. Och då blir det billigt. Jag åt detta ofta när jag bantade.

Varma koppen är billig och mättande. Tonfisk har visserligen blivit dyrare men man kan göra en röra med youghurt för att dryga ut.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260300 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vilka billiga måltider finns det?
Är det inte Lidl som hade underbetalda ungdomar som var anställda hos dom? Men det kanske har ändrat sig. Nej frukt, grönsaker och linser/bönor handlar jag på en muslimsk affär. Om jag ska ha sånt för det är billigt där. Men även där har linser blivit dyrt. Men jag har hittat nåt gryn som är jättegod att göra soppa på. Dessutom är dom så glada att man handlar där. På Hemköp ser dom väldigt skumma ut. Och otrevliga. Svennar asså! Har ingen aning om varför den här muslimska affären är så trevliga. För den här affären handlar alla på. Men det är kanske därför det är mycket folk där?

Cosmos skrev: Man behöver inte ha purjolök i soppan, det går bra med vanlig lök också. Och då blir det billigt. Jag åt detta ofta när jag bantade.

Varma koppen är billig och mättande. Tonfisk har visserligen blivit dyrare men man kan göra en röra med youghurt för att dryga ut.

Såg att tonfisk har blivit fyra ggr dyrare än förr.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260312 av Vatten

Geta skrev: Här på ICA har inte kikärtorna på tetra tagit slut under Pandemin.

Ok, har du något märke du kan rekommendera, har testat mig igenon de flesta tetra-bönor i Hemköps sortiment och de är verkligen jättetrista och helt smaklösa, precis som de blandade ekologiska bönorna etc. Katastroftrist. Förstår inte hur de lyckats med att få bönorna så torra och smaklösa. Lidl kikärtornas spad är gott det med och slängs aldrig bort.

Så vad för bönor rekommenderar du från ICA?
Mer
3 år 10 månader sedan #1260316 av Geta
Jag tar bara bönorna som finns i hyllan på ICA. Tror att det är två märken. Zeta bland annat. För mig är de lika bra. ICA:s egna bönor är nog det andra märket.