När man känner sig ensam...

Mer
16 år 4 månader sedan #101471 av ak
Någon som har tips för hur man hanterar känslan av att vara ensam? Jag försöker ringa och prata med mina släktingar lite grann men ibland känner man sig som en börda och då orkar man inte det. Läsa fungerar inte heller, då känner man sig bara mer ensam. Att spela datorspel fungerar ibland...
Mer
16 år 4 månader sedan #101502 av mopa
Svar från mopa i ämnet När man känner sig ensam...
Jag är ensam om man menar människor, men jag har djuren o känner mig inte ensam.
Har själv valt ensamheten, o trivs med det.
Om du vill ha kontakt med andra, så är Rsmh ett bra tips.
Mer
16 år 4 månader sedan #101605 av Isa-Alise
Gå till en träffpunkt eller RSMH förening... där kan du få nya vänner som förstår dig och få uppleva gemenskap och kamratstöd...
Mer
16 år 4 månader sedan #101632 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet När man känner sig ensam...
Med min lille sköldpadda så känner jag mig inte ensam så mycket.
Han är ett litet orginal - precis som jag kanske.

Djur kan ge en mycket om man orkar ta hand om dem, för det krävs ju lite.

En gång träffade jag en kvinna som jobbade på ett boende hon sa: "Psykiskt sjuka kan inte ta hand om djur"
Jag blev arg, för hon visste ju inte vad hon pratade om.

Min sköldis Putte är en soltråle i mitt liv. Han är 24 år och kan blir väldigt gammal, så jag hoppas att han kommer att finnas kvar i många år.
Mer
16 år 4 månader sedan #101635 av gast-sp-325483574
Positivt tycker jag :D Och visst är djur enormt härliga... de ger så mycket sällskap och kräver egentligen så pass lite (beroende på vilka djur man har)... skoj med din sköldpadda! Ja, hoppas han hänger med i många år till...



Abzu skrev: Med min lille sköldpadda så känner jag mig inte ensam så mycket.
Han är ett litet orginal - precis som jag kanske.

Djur kan ge en mycket om man orkar ta hand om dem, för det krävs ju lite.

En gång träffade jag en kvinna som jobbade på ett boende hon sa: "Psykiskt sjuka kan inte ta hand om djur"
Jag blev arg, för hon visste ju inte vad hon pratade om.

Min sköldis Putte är en soltråle i mitt liv. Han är 24 år och kan blir väldigt gammal, så jag hoppas att han kommer att finnas kvar i många år.

Mer
16 år 4 månader sedan #101637 av gast-sp-325483574
Ensamhetskänslor? (som svar på inlägget och frågan) Kanske ett djur kan vara något (men bra att välja något som passar)... eller, så kan måleri vara ett mycket stort sällskap... (sen utställning, hänga ut tavlorna) Kanske en hemsida, och ställa ut motiven där? (Kanske får man hänga ut dem hos Rsmh också?) På bibliotek brukar gå bra också, de vill gynna kultur... (att gå en målerikurs kan man också göra, att måla med andra, och man får ta med sig även en freestyle om man tycker att man målar bättre med musik t ex?) upp till var och en att välja det man vill... (men det är bra med kurs, för att utvecklas och få lära sig lite mera ytterligare, man får tips osv) När jag själv känt mig ensam så har tankar på framtiden varit bra, att sätta upp något mål... det kan vara att t ex komma igång med promenader för att få bättre kondition och ork och få bättre sömn... eller att laga bättre mat? Samla recept? Odla kryddor som växer och sköta om dom i köket? Eller släktforska? (hemma i datorn, finns program o sånt i det ämnet) ja det är bara lite förslag... :D