När man känner sig ensam...

Mer
16 år 4 månader sedan #101643 av ak
Svar från ak i ämnet När man känner sig ensam...
Okej, nu har jag ansökt till en skola till våren och gått med i RSMH och Röda Korset. Borde fixa en hel del.
Mer
16 år 4 månader sedan #101644 av gast-sp-325483574
Oj, snabba ryck :D ... Vad hade röda korset för något?
Mer
16 år 4 månader sedan #101647 av ak
Svar från ak i ämnet När man känner sig ensam...
Ja för fan... Röda Korset hade akvititeter för mindre bemedlade barn och ungdomar man kunde hjälpa till med. Troligtvis att hjälpa dem med läxor etc.
Mer
16 år 4 månader sedan #101649 av idefix
Jag har nyss skrivit in mig på på en sån där kontaktannons-sajt, eftersom jag har fått nog av att vara ensam.

Frågan är, när är det läge att berätta om sjukdomen, blir det någonsin läge, eller ska man hålla käften och hoppas på att hon inte frågar om man äter någon medicin?
Mer
16 år 4 månader sedan #101651 av Admin1

ak000 skrev: Någon som har tips för hur man hanterar känslan av att vara ensam? Jag försöker ringa och prata med mina släktingar lite grann men ibland känner man sig som en börda och då orkar man inte det.


Har din familj fått familjeutbildning för jag har läst att det förbättrar deras mående betydligt och man blir då en lättare börda för dem att bära. Du kunde ju då ha mer kontakt med dem och inte behöva känna dig som en belastning för dem.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #101681 av
Svar från i ämnet När man känner sig ensam...
Okej, va bra.... jo en sak till, jag själv gick med i hörselskadades riksförbund... dom gör massor av skoj där... plus att man kan få lära sig teckenspråket... (jag är usel lyssnare, lyssnar inte och minns inte det jag hör) men jag minns det jag ser....


ak000 skrev: Ja för fan... Röda Korset hade akvititeter för mindre bemedlade barn och ungdomar man kunde hjälpa till med. Troligtvis att hjälpa dem med läxor etc.