musik

  • ep
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7004 av ep
musik skapades av ep
Jag fick en platta av SADE idag. När jag lyssnade på den fick jag mer kraft och min sjukdom blev inte lika jobbig. Jag har schizoaffektiv diagnos och musik hjälper mig mycket. Jag drömmer mig bort till SADES musik. Hur tycker ni andra på viska om musik och hur den påverkar er sjukdom.
Mer
19 år 4 månader sedan #7244 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet musik
Jag gillar Sade väldigt mycket. Väldigt bra och avslappnande musik att drömma bort till. Musiken betyder inte lika mycket för mig som förr. När jag mått riktigt dåligt eller är väldigt trött lyssnar jag på musik, men inte lika ofta som förr.

Jag vet att araberna hade sjukhus för psykiskt sjuka för över 1000 år sedan och där var musik en viktig del av behandlingen. Det finns också något som heter musikterapi idag vet jag.
Mer
19 år 4 månader sedan #7247 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet musik
Apropå! Det står i dagens Metro om ridterapi som man kan få vid psykisk sjukdom.
Ni får adressen till metro, men inte en länk rätt på. Det fungerar tydligen inte att kopiera eftersom det krävs acrobat reader. men den finns att ladda ned gratis på metros nätbilaga.

www.metro.se/metro/pdf.phtml

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #7248 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet musik
Ps; jag glömde att det skall vara Göteborgs upplagan i föregående inlägg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7258 av Axons
Svar från Axons i ämnet musik
Lars Winnerbäcks kompband Hovet har gjort en väldigt bra skiva även U2:s nya skiva är väldigt bra. Annars lyssnar jag mycket på the Clash skivor som min avatar kanske avslöjar. När det gäller Sade har jag bara hört smooth operator och någon till låt som jag inte kommer ihåg namnet på, men hennes låtar är lungnade det håller jag med om.