Husdjur

Mer
15 år 6 månader sedan #159922 av spasy
Svar från spasy i ämnet Husdjur
Har för närvarande bara akvarium, men har haft 4 hundar, 6 katter, 6 fåglar , marsvin och kanin. Har inte haft alla samtidigt utan spritt över tiden. Planer på att skaffa hund igen finns.
  • Jante
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #159930 av Jante
Svar från Jante i ämnet Husdjur
[i:3jye15bl]jag har en zebra i min garderob
en elefant i min sko
en ko i min låda
och en tiger i mitt öga..[/i:3jye15bl]

vem är du?
Mer
15 år 6 månader sedan #159933 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Husdjur
Har haft hund, djupt saknad...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #159941 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Husdjur
Jag har två underbara katter; Trollet och Astrid. Skulle aldrig i hela mitt liv kunna leva utan katter. Jag har haft katt i stort sett hela mitt liv och tycker att de är underbara djur.

Sedan har vi hästarna. Har för närvarande tre stycken, men de förökar sig nästa år då jag har två dräktiga ston som ska föla till våren.

Tycker också oerhört mycket om mina hästar men tror faktiskt att jag skulle kunna leva utan dem om jag blir tvungen av t ex ekonomiska själ. Måste jag välja mellan hästar och katter blir det katter.

/A
Mer
15 år 6 månader sedan #159962 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet Husdjur
Jag vill hemskt gärna ha djur. Sällskap, med en hund måste man gå ut etc., men främst sällskap. Men jag är tokallergisk mot katter och när jag frågade läkaren om de inte kunde prova för hundar så fick jag en blick som är du inte riktigt riktig eller? Men min astma och djur, allergi kan utvecklas, jag har haft en massa allergier utvecklas. Som en mot latex, jag hade haft en madrass där latex ingick i över ett år. Sängtillverkaren sa att det hade de aldrig höööört talas om men latex är ett av världens mest allergiframkallande ämne. Jag fick en latexfri madrass och så var det problemet löst.

Men jag vill verkligen ha ett husdjur!! Och inga guldfiskar!
Mer
15 år 6 månader sedan #159968 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Husdjur
Ödla, skölpadda, eller pudel... pudeln är den enda hunden som inte fäller hår...

Jag har lite astma och allergi mot katter, men det går bra med pudel...har haft den ena i 6 år nu utan några problem...

Om du är allergisk och har mycket besvär kan det vara värt att kolla upp om du har mögelproblem i huset/lägenheten... mögel förvärrar sådana besvär mycket!