Hur få tillbaka livslusten, glädjen?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #322105 av Jocke
det är antingen eller, har du nära ett ställe du behöver besöka dagligen så löser sig de andra behoven.

Hyperventilera en stund och andas sedan kraftigt ut, och låt axlarna falla ned, så har du slappnat av för några minuter åtminstone.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #322107 av saara
Hur gör man när man hyperventilerar? Det skulle vara bra om sånadär smärtor gav med sej snabbt. de är i bröstryggen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #322110 av Jocke
när det gäller självbehandling, så kan du försöka att mycket enkelt försöka sätta ryggen mot en vägg och böja knäna så mycket du orkar. Jag är ingen läkare eller massör, men tror benen är i behov av starka lårmuskler? Eller att du försöker hålla ryggen så rak som möjligt lutad mot en vägg och ventilera en stund och sedan göra några avslappningsövningar, exempelvis tänka på andningen.

Hyperventilerar är när man andas ut och in så snabbt som möjligt, obs bara en kort stund.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #322113 av saara
Okej, skall försöka. jag gjorde några gymppa-rörelser just men det behövs mera. vad kallar du ryggen från midjan uppåt? det är den som är spänd.
Mer
13 år 9 månader sedan #322129 av saara
Jag borde börja sköta bättre om min rygg. Gjorde rörelsen som du sa Jocke och hyperventilerade lite också . Det var nytt för mej detta med att hyperventilera. Går och vilar nu, somnar kanske, fast jag sov på dagen. säger Godnatt för säkerhetsskull då jag inte vet om vi hörs mera ikväll.
Mer
13 år 9 månader sedan #322275 av saara
Traxy, en bästa vän får man inte hur lätt som helst tyvärr. Jag har ingen sådan.