Skriva sig friskare

Mer
13 år 3 veckor sedan #388623 av saara
Svar från saara i ämnet Skriva sig friskare
Kan bli jobbigt om man får många kommentarer också som man tror att man måste besvara då man skriver.

Det är säkert segt att skriva från mobilen.
Hur har ni lärt er blogga? ( är ganska trött så jag måste vila nu). :hjärta
Mer
13 år 3 veckor sedan #388635 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Skriva sig friskare
Åh, nu har jag dator igen, håller på att installera en massa nytt så därav mobilsurf.


Ja vet inte om man nu skulle lära sig att blogga, typ snabbutbildning, hehe!
Förstås så finns det olika guider på nätet (bloggar faktiskt) som lär ut en del saker som kan vara bra att tänka på gällande bloggeri.

Men man drar till sig oftast ungefär likasinnade och därför brukar det bli bra.. Det finns förstås undantag och då är det inte längre sunt. Typ om någon blir hånad, hotad eller kränkt. :(

Sen gäller det att lägga ner lite "kärlek" på sin blogg om man ska trivas med den rent utseendemässigt också.
Man kan också välja att bloggen enbart ska handla om enbart vissa saker. Typ om blåa fingervantar och kex. :lol: (ja du hajar nog hur jag menar.)
Och man kan välja att vara anonym om det känns bättre och tryggare. Sen senare kan man också ge sig till känna eller vad man ska kalla det för.
Du kan ju lägga ut bilder på dig utan att berätta vad du heter.
Då kan ju endast de som känner dig sen innan "identifiera" dig på utseendet.


Blogga är lite som vilken kommunikation som helst, bara det att du [i:2oeqo29i]"måste"[/i:2oeqo29i] själv orka skriva om saker som intresserar dig, dvs lägga ner energi på det hela - ständigt.
Annars kan man alltid surfa runt och skriva i andras bloggisar! :idea: :!:
Det kan vara en idé! :D
Du lär nog hitta en hel del på så sätt också - typ om de ämnen du skulle kunna tänka dig att din eventuella kommande blogg skulle kunna handla om.. :)
Mer
13 år 3 veckor sedan #388639 av wasp
Svar från wasp i ämnet Skriva sig friskare
Blogga? Ja! Naturligtvis måste alla svensktalande människor veta vad just du har gjort idag! :!: :!:
Mer
13 år 3 veckor sedan #388640 av saara
Svar från saara i ämnet Skriva sig friskare
Man måste säkert inte skriva i sin blogg varje dag eller heter det uppdatera sin blogg. :?:
Mer
13 år 3 veckor sedan #388651 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skriva sig friskare
Blogga måste vara lösningen. Kan det vara så bra om du koncentrerar
dig på hur du mår hela tiden?
Khai Chau skrev någon gång i sina tankeord att det kan vara bra att glömma
bort sig själv ibland.
Mer
13 år 3 veckor sedan #388662 av saara
Svar från saara i ämnet Skriva sig friskare
Jag tror inte heller att det är så bra att koncentrera sig på hur jag mår hela tiden, men det kan vara bra att skriva ner lite om sitt mående för att lättare kunna berätta för läkaren eller terapeuten hur man har det och hur man har mått.
Undrar om jag borde starta en ny tråd om bloggande eller om det går bra att spinna vidare på de tankegångarna här?

Skrev just ner lite tankar i min kanske kommande privata dagbok.