salvia divinorum

  • frrred
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35067 av frrred
salvia divinorum skapades av frrred
gäst skrev att salvia används av ungdommar i roande syfte.

ok... visst jag har tagit salvia i roande syfte men trippen har aldrig varit rolig under tiden, inte heller dom jag rökt det med har haft några sköna resor.

jag anser att det kan användas för att lära känna sig själv på ett annat djupare sätt. salvia är också en av världens mest halisugena droger, så den går att jämföra med lsd som under kontrolerade former av läkare och psykologer hjälpte flera sjuka personer att förstå varför dom var sjuka nån gång för länge sen.

sen vet jag inte men jag har aldrig hört att någon har fått bestående men av att röka salvia. om det fungerade med lsd under kontroll för att det är farligt borde det gå med salvia som inte är ett dugg farligt.
Mer
18 år 1 månad sedan #35069 av Suspekt
Svar från Suspekt i ämnet salvia divinorum
Jag och mina vänner har rökt salvia divinorum, och jag måste säga att jag inte alls kan förstå hur det kan användas för att få en djupare förståelse för sig själv och sitt beteende.

Resan jag personligen fick var lång, ända bort till månen och tillbaka. Jag fick blackout och sprang omkring i 5 min och skrek. Jag själv har inget minne av att jag sprungit omkring och skrikit, utan jag vaknar istället upp mitt i allting av att jag står och skriker och inte ser någonting. Hur fan ska jag hitta mig själv i den röran? Jag var helt övertygad (när jag vaknade upp igen) att jag var en kvinna i USA som skulle köpa brädor till båten.. hur vettigt låter det liksom. Och jag trodde att mina vänner var säkerhetsvakter som tog in mig till psyksjukhuset för att låsa in mig. Vilket gjorde att jag skrek ännu mer, och tänkte "nu har jag satt min sista potatis, vad ska mamma och pappa säga?"

Mina vänner dock fick inte blackout utan lite mer lugna resor, men jag tror knappast dom skulle få ut några djupare ur det förutom det vanliga djupa man får när man tar psykedelier allmänt.

Tycker det låter absurt att läkare och psykologer skulle ge denna drog till patienter under kontrollerade former.. för det finns inget som heter kontrollerade former när det gäller den här drogen.. den kan slå precis hur som helst och det är till och med väldigt vanligt att det går illa (eller att ruset i allmänhet är skrämmande och inte till hjälp alls).

Så tycker jag i alla fall.
Mer
18 år 1 månad sedan #35086 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet salvia divinorum
Det finns ju redan en tråd om det här, kan vi inte hålla oss till en tråd? Moderator, finns det möjlighet att slå ihop trådarna?

frrred: Jag skulle inte vilja beskriva Salvia som ens i närheten av lsd, det är två totalt olika saker som inte bör jämställas alls. Jag kan heller inte se något användningsområde inom psykiatrin på samma sätt som exempelvis lsd och dmt används inom terapi, som Rick Strassman och Stanislav Grof visat lysande exempel på med goda resultat. Salvia är må hända inte farligt, men i fel händer på fel person i fel situation kan vad som helst vara farligt, och därför tycker jag inte det är lämpligt att påstå att det är ofarligt, för de allra flesta upplever det åtminstonde som väldigt skrämmande.

Suspekt: Det låter inte alls som Salvia det du beskriver. Vad var det du rökte, var det Salvia blad eller något slags extrakt? Tog du hänsyn till de regler som satts upp som en generell guide för hur Salvia skall hanteras?
www.sagewisdom.org/usersguide.html

Salvia kan vara mycket skrämmande, och det är definitivt inget för personer som bara vill bli bäng. Om man röker salvia med respekt och med ett syfte om att komma till insikt om sig själv och se in i sina inre dimensioner, så finns det en möjlighet att salvian tillåter det. Man bör röka Salvia åtminstonde första gångerna under uppsikt av en erfaren guide. Och som jag skrivit i den andra tråden, bara för att det har varit ett hjälpmedel för mig innebär inte att det är det för någon annan. Att röka Salvia har varit smärtsamt, plågsamt och skräckfyllt, men jag har gått igenom det och jag har vuxit som människa. Den som inte känner sig mogen att bemöta sina innersta rädslor skall heller inte röka Salvia.
Mer
18 år 1 månad sedan #35089 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet salvia divinorum
Det låter visst som salvia din inkompetenta nolla. Om du läser rapporter på exempelvis erowid så är det hon beskriver ett vanligt förekommande fenomen...
Mer
18 år 1 månad sedan #35090 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet salvia divinorum
Upprörande att någon som lyfter fram salvia som ett "behandlingstips" för schizofrena vet så lite om det..
Mer
18 år 1 månad sedan #35102 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet salvia divinorum
1) 475 kr för 25 gram (Kan extraheras enkelt med aceton)
2) Nej
3) Absolut inte
4) Smartbar.nu är mig veterligen den enda butik i Sverige som fortfarande säljer det.