salvia divinorum

Mer
18 år 1 månad sedan #35145 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet salvia divinorum

Gäst skrev: Det låter visst som salvia din inkompetenta nolla. Om du läser rapporter på exempelvis erowid så är det hon beskriver ett vanligt förekommande fenomen...

Personangrepp är inget jag tycker hör till ett forum, och jag tycker det talar för din nivå av förståelse för saken. Att du dessutom saknar vett att registrera dig och visa vem du är som uttrycker de här åsikterna tycker jag är tragiskt. Jag har rökt Salvia regelbundet i över tre år och har aldrig erfarit något i stil med vad Suspekt skriver. Det verkar ytterligare som att "Gäst" inte besvärat sig med att läsa mitt inlägg om nu denna hävdar att jag skulle fört fram det som ett "behandlingstips", vilket jag inte på något sätt har, jag har däremot hävdat att det varit till hjälp för mig. Om Suspekt blev avskräckt och nu vill propagera för att det är något dåligt, varsågod, men Salvia är ingenting för barn eller personer som saknar personlig mognad, Salvia är för vuxna individer. Jag tycker inte att schizofrena skall använda växten.

Niklas: Jag skulle inte rekommendera att du köper något från de där butikerna, de tar överpriser och säljer skräpsaker till minderåriga, de som håller i de där butikerna är personer som är i avsaknad av moraliskt omdömme. Köp hem ett skott till våren och odla din egen planta, detta är viktigt eftersom man behöver bygga upp en personlig kontakt med växten för att verkligen kunna uppskatta den till fullo. Jag skulle heller inte rekommendera extraktion, det finns inget som helst syfte med, därför att om man komer i kontakt med växten kan man nå lika långt med vanliga blad. Mazatek indianerna, som urspungligen använt den här växten, äter bladen färska, men det är absolut inget för nybörjare (smakar fruktansvärt också).
Mer
18 år 1 månad sedan #35163 av Suspekt
Svar från Suspekt i ämnet salvia divinorum
Amanita: Det var salvia i allra högsta grad, och effekten jag fick är faktiskt väldigt vanlig om du som en annan användare sagt: kollar på tripprapporter på exempelvis <!-- w --> www.magiskamolekyler.org <!-- w -->.

Dessutom blev jag inte avskräckt, utan jag försökte mig på salvian ännu en gång efter det eftersom jag kände mig mer redo än någonsin att bemöta vad jag hade bemött innan. Men jag hade fel, för jag fick exakt samma effekt = blackout i ungefär fem minuter. Salvia slår olika på olika personer, och att få blackout och att gå omkring under ruset och inte se något och göra konstiga saker är alltså väldigt vanligt. Läs som sagt lite på hemsidan jag tidigare visat till, det är ett otroligt bra och seriöst forum.

Jag propagerar alltså inte för att salvia är något dåligt, jag bara säger att det kan vara väldigt skrämmande och att man bör tänka två gånger innan man bestämmer sig för att röka det. Och då har jag ändå rökt DMT och det gick hur bra som helst. Jag föredrar alltså DMT.. något som enligt skrifter ska vara många gånger värre än salvia. Jag menar, det säger allt om salvia tycker jag. Men det är ju bara min personliga åsikt.
Mer
18 år 1 månad sedan #35170 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet salvia divinorum
Jag har varit inne på magiska molekyler och är medlem där och känner flera av medlemmarna personligen. Heter du "Suspekt" där också, för det är inget namn jag tycker mig ha sett i några diskussioner? Vad var det för något du rökte? Rökte du vanliga blad eller något "raketbränsle" extrakt som kan resultera i vad som helst? DMT är något annat, det håller jag med om, och det är inte något jag tycker man skall leka med på något sätt.
Mer
18 år 1 månad sedan #35171 av Suspekt
Svar från Suspekt i ämnet salvia divinorum
Jo, jag heter Suspekt där också. Men det var längelängesen jag skrev något där, eller besökte sidan överhuvudtaget för jag har lagt ner med drogerna sen jag fick en psykos och har därför inte intresserat mig för att hänga på ett sådant forum längre.

Jag rökte små små blad, som kom i en liten plastburk. Såg nästan ut som oregano.
Mer
18 år 1 månad sedan #35172 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet salvia divinorum

Amanita skrev: Jag har rökt Salvia regelbundet i över tre år och har aldrig erfarit något i stil med vad Suspekt skriver.

För att citera erowids motto:
"Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source."

När du skriver " Det låter inte alls som Salvia det du beskriver." så skiner din inkompetens klar som solen, då det som sagt är rena textboksexemplet på en salvia-"tripp". För att vara självutnämnd expert på ämnet vet du pinsamt lite.

Amanita skrev: Det verkar ytterligare som att "Gäst" inte besvärat sig med att läsa mitt inlägg om nu denna hävdar att jag skulle fört fram det som ett "behandlingstips"

"Mina egna behandlingstips"

Amanita skrev: Niklas: Jag skulle inte rekommendera att du köper något från de där butikerna, de tar överpriser och säljer skräpsaker till minderåriga, de som håller i de där butikerna är personer som är i avsaknad av moraliskt omdömme.

Det är uppenbart att du inte vet någonting om henke som driver smartbar, så uttala dig inte...
Mer
18 år 1 månad sedan #35173 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet salvia divinorum

Amanita skrev: Att du dessutom saknar vett att registrera dig och visa vem du är som uttrycker de här åsikterna tycker jag är tragiskt.

Ja, jag kan tänka mig att det är mycket frustrerande för dig att diskutera sakfrågan istället för att argumentera ad hominem.