Hur får ni dagarna att gå?

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 8 månader sedan #765532 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Hur får ni dagarna att gå?
Bra tråd och frågeställning!
Jag har insatser från mina boendestöd 3 ggr i veckan.
Handlar mat gör jag själv, då på måndagar. Sen får jag mest roa mig på egen hand.
Jag kan sitta och leta intressant information om något random ämne på nätet som jag läser.
Sen är jag rätt "huslig" av mig, gillar att dona och putsa! Så det blir lite sånt också :D
Jag vilar mycket, mina mediciner gör mig trött. Blir pigg framåt kvällen först.
Umgås med andra (läs: bstöd och familj) ibland också. Men inte överdrivet mkt.

Mvh.
Mer
8 år 8 månader sedan #765538 av Vilja
Svar från Vilja i ämnet Hur får ni dagarna att gå?
Glor film, sover, promenerar.
Mer
8 år 8 månader sedan #765566 av Nissegossen
Hur det än är går dagarna och för det mesta har jag något att göra. Det blir liksom inte tillfälle att ligga och glo på taket. Det fick jag nog av när jag bodde ensam på 80-talet. Då kunde jag ta insomningsmedicin bara för att sova bort dagarna. Det fanns inget Internet, två kanaler på TV. Det var till att lyssna på radion, om nätterna på programmet Karlavagnen.

I dagens läge följer jag varken SR Eller någon av SVTs kanaler. De finns där men jag har inget behov av dem. Kan numera lätt ta mig till gemenskap med andra drabbade men idag har jag inget behov av det.

Har det på det hela taget som jag själv vill ha det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #765567 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur får ni dagarna att gå?

Fantasio skrev: Vad gör du en helt vanlig dag? Du som inte jobbar, vad fyller du tiden med?

Vissa dagar går jag till gymmet och är där ett tag. En dag i veckan har jag boendestöd på 3h. Och så rider jag två dagar i veckan. Jag brukar försöka ha en aktivitet per dag, eftersom jag blir så förbannat trött om jag gör för mycket per dag. Ett tag gick jag i gruppterapi en gång i veckan eller varannan vecka.

Ibland blir det flera aktiviteter per dag ändå och då vill jag helst ta en siesta på eftermiddagen. Det kanske bör tilläggas att jag har stort sömnbehov, cirka 12h per dygn.

När jag inte har något att göra sitter jag antingen vid datorn, tar en promenad eller ser på Tv.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 8 månader sedan #765571 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur får ni dagarna att gå?
Datorspel är väldigt terapeutiska.
Du kan som släppa allt runtom kring dig.
Mer
8 år 8 månader sedan #765578 av notwoodstock
Jag har extrema schizofrenibesvär, men hoppas att detta kan bli bättre.

Jag vill hänga ganska lite på 'nätet - det strular för mycket.
Jag vill göra lite bättre här hemma - göra upp lite delmål för att sköta lägenheten.

Gud är en stor faktor för hur jag mår bra i vardagen - jag är osäker på exakt hur det blir framöver, men hopp har jag!