Skriv lite, dagligen!

Mer
8 år 1 månad sedan #817950 av notwoodstock
[url:1hrvpz9h]http://www.quickanddirtytips.com/health-fitness/mental-health/5-ways-to-use-a-journal-to-get-healthy[/url:1hrvpz9h]
Mer
8 år 1 månad sedan #818039 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriv lite, dagligen!
Dagbok kan vara bra för att komma underfund om sin sjukdom och saker, som gör en sämre och bättre. Lite som att föra sin egen sjukjournal.
Mer
8 år 1 månad sedan #818046 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Skriv lite, dagligen!
Jag skriver och antecknar i min ena Filofax flera gånger varje dag! Vill inte lämna ut mig allt på Internet... .
Mer
8 år 1 månad sedan #818284 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriv lite, dagligen!
Vad skriver du om Utomjordingen? Du har inte funderat på att ge ut dina skriverier som bok?
Mer
8 år 1 månad sedan #818741 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Skriv lite, dagligen!
I min ena Filofax så har jag en dagbok:




Jag har aldrig tänkt på att skriva en bok men skapa musik och hemsida vill jag göra, som förr i tiden. Har snart nya resurser igen (innan året slut) och först då kan jag skapa. Har inte kunnat göra det på länge eftersom mina musik prylar utom ljud banken är för gamla idag.

Jag behöver ny mjukvarumusikprogram som heter Reason och Recycle som är ljudomvandlare för mina är för gamla idag och det går inte längre att uppgradera programmen. Sen behöver jag en ny synth (MIDI controller) och ljudkort + lite annat. Tillsammans så motsvarar det en kostnad på cirka 15-20 tusen kronor. Eftersom jag ännu inte är rik (har bara en låg sjukersättning) så har min kvinna lovat att hjälpa mig att stå för en del av kostnaderna.

Köpte en ny dator + tillbehör i höstas som har kostat mig hittills cirka 15000 kronor och det blir nog mer ändå i slutändan. Slutnotan blir nog runt 50-60 tusen kronor. Ja, det är inte lätt när man bara har en sjukersättning men å andra sidan så har jag köpt kontant (med andra ord, inte lån) för jag köper pö om pö - bygger på datorn och dator tillbehör efterhand som tar ungefär 1 år för mig att få. Datorn och prylarna runtomkring datorn som jag använder stort sätt varje dag kan jag ha sen i flera år (5-10 år kanske) om jag bara uppgraderar efter hand och eventuellt köper lite nytt då och då igen.
Mer
8 år 1 månad sedan #818841 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriv lite, dagligen!
Du har inte kollat om det finns gratisprogram, som kan ersätta Reason och Recycle?