Inläggningsplanering

Mer
6 år 10 månader sedan #954146 av notwoodstock
Jag har tröttnat att, när jag blivit inlagd, hålla på och stuva om allt som jag släpar på.

För dom sorterar ju om allt påolika ställen, och jag kom då på idén att i förväg ha med mig necessären och ha-på-rummetväska. Så att dom bara behöver kolla att min försortering stämmer.

Och hur jag får allt med till sjukhuset skall väl gå, men jag tänkte där ha transportväskan inlåst.

Och ha diverse saker som rakapparat och annat som dom norpar, packat i en påse, t.ex.

Och förut så kom jag på idén att ha en Powebank med mig. Då kan man:

Låta ladda den i deras plats för sådant, samtidigt som man kan köra sin mobil. Och sedan har jag under natten möjlighet att laddamobilen från Powebanken. Jag har skaffat en 10 cm sladd som dom tillåter en att ha.

Det gäller bara att sköta timing, så att Powebanken är laddad på kvällen.

Varför jag nu skall försöka packa allt detta rätt, redan hemma, är för speciellt om man har psykossymtom, så kan saker bli röriga.

Vad tror ni?
Mer
6 år 10 månader sedan #954149 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Inläggningsplanering
Låter bra, notwoodstock. Förr hade man inte mobil att sköta om, men det är väl ett måste idag.

Själv har jag inte varit inlagd på 11 år. Sist jag var uppvarvad, löste det sig med mer medicin. Kunde gå hemma. Så jag packar nog inte för att bli inlagd.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 10 månader sedan #954151 av Geta
Svar från Geta i ämnet Inläggningsplanering
Det räcker med en full ryggsäck, när jag blir inlagd. Kan använda sjukhusets kläder. Brukar få permission efter en vecka, så jag kan ladda mobilen.
Mer
6 år 10 månader sedan #954166 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Inläggningsplanering
Men det är ju också ett elände att vara orolig och hålla på och fundera över inläggningstrassel, när man är hemma. Jag ägnar för mycket tid åt sådant.

Och upprepade inläggningar med samma evinnerliga problem med sortering av saker man har med sig, blir enerverande.
Mer
6 år 10 månader sedan #954167 av Geta
Svar från Geta i ämnet Inläggningsplanering
Tänker inte bli inlagd på psyk någon mer gång.
Mer
6 år 10 månader sedan #954170 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Inläggningsplanering
Om det vore så enkelt. 8O 8O