Meningen med livet

Mer
6 år 3 månader sedan #1016018 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Meningen med livet
Nice, och du trivs?

/Dave
Mer
6 år 3 månader sedan #1016021 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Meningen med livet
Tjaa... Jag hatar det inte i alla fall.
Mer
6 år 3 månader sedan #1016039 av memphis
Svar från memphis i ämnet Meningen med livet
Se upp så du inte får sparken för du är på Viska för mycket. Lol.
Mer
6 år 3 månader sedan #1016055 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Meningen med livet
Procreate, that's it.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1016057 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Meningen med livet

https://livetmedtresinnen.files.wordpress.com/2017/09/img_66461.png?w=300&h=225

Jag läste nu i eftermiddag en sammanfattning av hörselpsykologen som jag avslutade för några år sedan.
Det dök upp ett ord "CAPD", en sjukdom där hjärnan slutar hantera information från en bullrig omgivning, den släcker helt enkelt ned för att gå in i mig själv, det kan vara detta som kan uppfattas som autistiskt enligt min mening.

Men även inom hörselvården, den svenska vet man inte så mycket om denna diagnos. Har ju funderat länge på skillnaden mellan en hörselskada och en autism. Jag måste ha uppfattat den någonstans på nätet, det var jag som frågade psykologen om denna diagnos, men denne hade blivit informerad av en audionom och dem bedömde som en ren hörselskada då denna diagnos är väldigt omstridd.

Det kan vara denna åkomma som gör att jag inte riktigt orkar hänga med, det omöjliggjorde några utbildningar för mig, då jag vart så trött och slut av alla intryck!

Men vad är då meningen med livet?

Hur mycket information jag än snappar upp ur nätet, så leder det ofta ingenstans. Jag har behov av en särskild boende som är anpassad kring hur mina problem uppstår. Men det kommer dem nog aldrig att kunna satsa på mig, är ju snart i ålderspensionärssnåret, om ca 10 år! Jag är ju dömd till detta helvete, men jag känner ändå att må så bra som möjligt utifrån dessa omständigheter är prio1! Men tyvärr så ställer ekonomin till det, kan inte åka och resa någonstans längre, för att kompensera dessa brister.

Men jag känner att ni är de enda som lyssnar på mig? Kanske ngn på jobbet och boendet gör det?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 3 månader sedan #1016058 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Meningen med livet
Mate, spawn and die.