Jag fann livets lucka ! och blev djupt lycklig !

Mer
17 år 9 månader sedan #43384 av micke sd
Jag brukar må så bra nuförtiden. När jag ”kom igenom” till maximal självkontroll så blev jag djupt lycklig i hjärtat. Det är helt sant ! Jag överdriver inte ! Utan jag brukar känner mig mycket lycklig nuförtiden.

Det var mycket svårt att lyckas med att uppnå detta tillstånd. Men det gick med ett antal psykiska kraftansträngningar då jag ”kom igenom” bit för bit, successivt mer och mer i mitt medvetande till bättre och bättre självkontroll. Om du skaffar dig max. självkontroll så har du lagt grunden för ett lyckotillstånd i ditt hjärta är jag övertygad om. För att nå maximal kontroll så måste du pressa dig nedåt i medvetandet med en kraftansträngning av stora mått tills du låses i ett läge av kontroll över dig själv. Då får din ande kontroll över psyket och kroppen. Detta måste du göra ett antal gånger tills du har nått självkontroll över hela hjärtat och kroppen.

För att veta hur du ska göra så behöver assistens av någon som kan instruera dig exakt hur du ska göra. Lämpligen Gud själv eller hans son alternativt den Helige Ande. Jo, de talar till alla som söker dem tillräckligt intensivt !

Men låt dig inte luras av falska andar som kan låta väldigt likt Guds och Jeshuás, Guds sons och den Helige Andes röst. Guds son heter för övrigt inte Jesus utan hans riktiga namn är Jeshuá vilket jag tycker klingar bättre än Jesus.

Jag är övertygad om att du får ett mycket bättre liv om du skaffar dig max. självkontroll. Det fick jag och är som nämnt djupt lycklig nu .

Jag vill även tillägga att jag är 45 år och de flesta i min ålder som jag känner brukar svara ”jämna plågor” eller ngt. liknande när man frågar hur de har det. Jag hade själv det likadant för en tid sedan innan jag nådde maximal kontroll över mig själv. Och detta sköts automatiskt av det högsta medvetandet, min ande. Det mesta går lätt att göra nuförtiden. t.o.m. att städa går rätt lätt. Också monotona arbeten går lätt. Jag har även kontroll automatiskt så att jag kan undvika att såra människor i pressande situationer. Jag är aldrig elak eller så, vilket känns skönt att kunna undvika. Kort sagt det går vanligtvis lätt att styra mig själv nuförtiden. Jag är hemskt tacksam att jag fick instruktioner från högre ort om hur jag snabbt kunde bli lycklig !

/micke
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43411 av
Ja nu sårade du mig genom att säga att jag mår dåligt på grund av bristande självkontroll :cry:
Mer
17 år 9 månader sedan #43418 av micke sd
Svar från micke sd i ämnet Reply på Gästs inlägg.
Absolut inget ont menat med mitt inlägg om att "komma igenom" till maximal självkontroll. Och jag ber om ursäkt om jag har sårat dig el. någon annan med ngt. av mina inlägg. Det jag brukar skriva här på Viska är enbart sådant som jag bedömer kan vara till hjälp för de som läser det och annat som jag anser bör skrivas och aldrig i avsikt att såra någon. Om du Gäst mår dåligt så kan det bero på annat som kan orsaka illamående. Det finns mycket i den här tillvaron som kan försämra måendet, Det behöver inte vara brist på självkontroll.

Hoppas du börjar må bättre snabbt !

mvh

/micke sd
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43420 av Jocke
Du Micke! Ditt inlägg visar bara att det finns hopp för alla!

Men hur får man kontakt med den "inre" själen? Ska man pressa ned ngt genom halsgropen eller vad? Det låter lite yoga?

Att bli lycklig är ju underbart, det kan man ju aldrig missunna ngn! :rolleyes:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #43423 av micke sd
Man måste börja med att använda sig av en form av introspektion. Vilket betyder el. innebär att man skådar inåt i sin egen själ för att lokalisera de delar som man behöver skaffa sig ökad kontroll över. Man kan, enl, min erfarenhet av introspektion bara se själens olika delar tillräckligt tydligt om man har tillräckligt av vad jag kallar [i:1gn5dnqc]den kosmiska visheten[/i:1gn5dnqc] som alla som inte kompromissar för mycket med samvetet verkar få i maximalt mått i sitt medvetande. Du behöver också avhålla dig från kaffe, grönt och svart the, coladrycker samt troligen också snus och cigaretter och du får inte äta mat som innehåller för mycket av vissa kemikalier och kanske behöver du avhålla dig från annat också. Man får prova sig fram med att avgifta själen på ett tillräckligt effektivt sätt.

När man nått fram till ett tillräckligt klart och avgiftat sinne så kan man se själens delar med sin inre syn. Dvs. om man också har tillräckligt med [i:1gn5dnqc]den kosmiska visheten[/i:1gn5dnqc] i själen som nämnt ovan. När man vill "komma igenom" till ökad kontroll så måste man ha instrutioner "on-line" av någon kompetent person exempelvis Gud själv annars är det risk att man misslyckas med att uppnå målet att nå max självkontroll som är grunden till att kunna bli lycklig snabbt. Denna teknik skiljer sig helt från yoga och man pressar sig inte ner genom halsgropen med en kraftansträngning utan bara bara en bit ner i medvetandet tills man låses i ett läge där anden, ditt högsta medvetande automatiskt håller kontroll över psyket och kroppen.

Detta brukar kallas andens seger över materien vilket medför bl.a. att du får betydligt lättare att styra dig själv, din kropp och dina tankar och känslor vilket innebär en mer harmonisk tillvaro och mer trivsamt liv. Tro mig ! Detta är bättre än att vinna högsta vinsten på tipset !

Lycka till !
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #43426 av Jocke
Ja, jag tror dig! Men det verkar kräva mycket uppoffring?

Du har då rätt! Gifterna lockar fram moralens väktare! Men man gör hela tiden ett val! Okey, jag kanske blir en renlevnadsman? Men då måste man nog leva ett asketiskt liv? Vad offrar man, och vad vinner man?

Själslig ro och kontroll måste man definitivt kämpa för! Men i dagens läge, använder folk genvägarna till ett snabbare lyckorus!

Vars är världen på väg?