Någon som mediterar här?

Mer
5 år 8 månader sedan #1083723 av Melody
Svar från Melody i ämnet Någon som mediterar här?
Tack för svar.

Jag önskar jag kunde sitta o andas en tio minuter eller så, men det känns som en evighet. Jag använder youtube-klipp med meditationsövningar.

Fler som har svårt att slappna av i kroppen?
Mer
5 år 8 månader sedan #1083744 av Rrusheflower
Jag brukar massera min mage, tex göra såna övningar som man gör på bebisar, solen och månen övningar.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083900 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Någon som mediterar här?
Det finns Mindfulness-appar för en slags meditation. Enklast är väl avslappningsövningar som är avstressande. Om man kör avslappningsövningar 2 gånger per dag minskar stressen.

www.viska.se/sjalvhjalp/5160-avslappningsovningar
Mer
5 år 8 månader sedan #1083901 av krokus
Svar från krokus i ämnet Någon som mediterar här?
Ja, jag mediterar ibland. Väldigt skönt!

Det är svårt för mig att förklara hur jag gör, mer än att jag stretchar kroppen innan, för att fysiskt komma ner i varv. Sedan sitter jag bekvämt och lyssnar på min andning.

Beroende på hur jag håller händerna blir resultatet av meditationen olika, men det är nog lite flummigt att diskutera. :angel
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1083904 av Utomjordingen
Våren 1990 köpte jag avslappningskassetter från Apoteket för jag förstod att någonting inte stod rätt till med mig. Sen när jag försökte slappna av och gick in i mig själv ännu mer då blev jag ännu mer psykisk sjuk. Blev tvångsinlagd/tvångsmedicinerad kort efter.

Annars, skriket inne i mitt huvud sen våren 1990 gör att jag är konstant inne i mig själv så jag behöver inte gå in i mig själv ännu mer med meditation.

På psyket åren 1990-1992 hade vi kroppskännedom, avslappningsövningar/avspänningsövningar och badrehabilitering - kanske hjälpte det mig?!

Känner idag i alla fall att jag har inga behov av att meditera för jag är helt enkelt konstant inne i mig själv vare sig jag vill eller inte, delvis på grund av testbild ljud inne i mitt huvud som i samma veva gör att jag lever i nån slags andlig verklighet för det var som om jag öppnade en port till ande världen våren 1990... .
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083984 av memphis
Svar från memphis i ämnet Någon som mediterar här?
Jag brukar också meditera ibland för några år sedan. Nu har det fallit bort. Men om jag börjar med yogan dagligen så kommer det tillbaka.