Schema på schema

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1098612 av Zoidar
De senaste veckorna har jag försökt göra att schema över mina veckor. Det har gått sådär. Så fort jag blir klar med ett schema så ändrar jag mig och vill ha det på ett annat sätt, och jag får göra om det igen. Nu har jag gjort om schemat fem gånger och det känns fortfarande inte bra. Min psykolog sa, behöver du ett schema. Om jag inte har ett schema så går jag upp kl 10 och missar morgonbön. Sen känner jag hela tiden press att jag måste göra mer. Om jag har ett schema så kan jag ta det lugnt när schemat säger att jag inte behöver göra något. Så därför är schema viktigt för mig.

Ofta sitter jag länge och äter frukost, fram till kl 12. Sen efter 12 finns det inga kyrkliga aktiviteter att gå på förrän kl 18 och klockan 18 så ska jag ofta jobba, då missar jag kyrkan på morgonen och missar kyrkan på kvällen och det känns misslyckat. Ungefär så känns dagarna just nu.

Det är därför jag vill göra ett schema som jag kan hålla som fungerar. Fast gå upp kl 5 för att ta sig till klostret är inte så jättemotiverande heller, att ge sig ut i trafiken som är på väg till jobbet. Det vill man helst inte. Så känner mig lite låst, vet inte vad jag vill. Sen kostar bensinen till klostret också lite. Vet ej, känner mig allmänt förvirrad. Detta inlägg är antagligen helt meningslöst också.

Just nu är jag inne på att sova i två omgångar, precis som jag var inne på förr. sova kl. 24-5 och 9-12. Blir nog pannkaka eller som jag sa som liten pangkaka.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098720 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schema på schema
Schema kan vara bra för att minska på stressen. Oförutsedda problem är det som stressar mest av allt.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098755 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schema på schema
Ja. Till och med positiva saker kan bli stressande, om de kommer som en överraskning.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098959 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Schema på schema
Jo, ligger en hel del i detta. Tror människan, precis som djuren mår bra av regelbundenhet.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan #1099168 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schema på schema
Idag verkar krånglande datorer vara värsta stressen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1099214 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schema på schema
Är stressad för att jag ska börja med smartphone. Tar det i små steg och läser på.