Lycka och olycka

Mer
17 år 3 månader sedan #64075 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Lycka och olycka
Nej, jag hittar inte en vers som liknar den vi söker i Nya Testamentet.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 3 månader sedan #64078 av aspie
Svar från aspie i ämnet Lycka och olycka
Det var så längesen dessa böcker har skrivits, man ska inte ta allt ordagrannt.

- aspie
Mer
17 år 3 månader sedan #64079 av tanne
Svar från tanne i ämnet Lycka och olycka
nissegossen!
du menar att den fattige inte är värd några vänner??????

jag är urfattig på alla vis har bara en riktig vän.
Mer
17 år 3 månader sedan #64084 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lycka och olycka
Nej! Jag menar INTE att den fattige inte är värd några vänner! Men den som är fattig kan inte göra sådant som kostar pengar, hans "vänner" tröttnar på honom, om de skall betala och han aldrig har råd att bjuda igen!

"Den fattige har inga vänner till och med hans anhöriga hatar och föraktar honom"

Det är vad jag läst och kommer ihåg! Detta för det gäller ju mig och andra som är i samma situation som jag själv!

Läs det igen och begrunda! Detta för om vi hade lite mer, skulle vi då reagera som alla andra?

Jag tror mig numera veta det, att jag kan bjussa på en hel del, detta utan att begära att få någonting tillbaka! Men ibland när man måste bjuda andra som är i samma situation ekonomiskt sett alltför ofta, då blir man ju faktiskt utnyttjad, och då är det svårt att ta!

Men det stora är när man kan se storheten hos en som står i kön till frälsis och det står en bakom honom som får nobben för det är slut på smörgås paketen. Då när han som fick, tar med honom som inte fick något och de sätter sig på en parkbänk och han som fått delar lika med den som inte fick något!

Det är sannerligen stort i det lilla!

Detta för ingen av dem vet när någon får någon mat nästa gång!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #64090 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lycka och olycka
Inwatto!? Kan det stå någonstans i närheten av där Jesus säger; "De fattiga har ni ju alltid mitt ibland eder" Jag förknippar det väldigt starkt till det!?

Någonstans i Bergspredikan angånde att "Tar du manteln i pant för en man så giv han den tillbaka innan kvällen för det är ju det enda han har att skyla sig med!"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum