Tacksam för maten

Mer
5 år 1 månad sedan #1138539 av notwoodstock
Jag blev påmind mitt i natten om hur fantastiskt det är, att det finns någonting kvar i tillvaron, som t.ex att maten är god, när livet är jobbigt!

Andra saker finns där, men maten uppmuntrar. Jag unnar mig att satsa lite på något gott, när tillvaron känns för tuff.

Det behöver inte vara dyrt, och jag kommer inte till restauranger nuförtiden. Men tack för god mat!
Mer
5 år 1 månad sedan #1138557 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för maten
I detta med god mat, kan du komma hit och få god mat i dig vid tillfälle. En granne som fyllde jämt jag fick reda på det. Bägge jobbar och de har i pengar gott ställt och har allt samt små barn. Jag tänkte vad ger man i present?

Jo, en god middag. Jag gjorde en Burgundiskköttgryta med vin i maten ( ett glas till kocken resten i maten och en flaska till bordet.

Han ringde mig senare och hade synpunkter på vinet, det var för kallt. Sedan sade han, nu en timme efter maten sitter hon och äter det sista med sked

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1138564 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tacksam för maten
Tack, jag har kanske bara varit i Göteborg två gånger. Och skulle gärna varit det en tredje gång!

Men jag tar mig inte ut så lätt.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by notwoodstock.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138565 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för maten
kanske det är bra, för i nuläget är det inte möjligt att göra med kort varsel då jag måste ha bra med pengar innan jag bjuder hem någon på mat, för det behövs planering och en hel del pengar för inköpet av ingredienser. Idag hade det gått pga lite mer på kontot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum