Hur hanterar man ensamhet?

Mer
4 år 7 månader sedan #1185909 av Pg
Svar från Pg i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
Meditation är bra för kroppen om man är ensam enligt studier. Du kan googla på det, har för mig jag läst det nånstans.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185911 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
Det kan vara underbart att sitta och meditera på en parkbänk i solen med porlande vatten i närheten. Det gjorde jag idag.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185914 av Pg
Svar från Pg i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
Det låter härligt, ska testa göra det om det blir lite varmare någon dag.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185921 av Nissegossen

Geta skrev: Det kan vara underbart att sitta och meditera på en parkbänk i solen med porlande vatten i närheten. Det gjorde jag idag.


Att Snacka med sig själv ger bästa svaren, man får se till att man får små glädje ämnen som Geta sitta på en parkbänk och höra sorlet från en bäck eller sitta på en parkbänk vid en stilla damm med änder, kanske mata dem som jag gjorde på våren när de nyss fått ungar och en and mamma som åt direkt ur handen. Helt enkelt gör någonting gå ut gå bland folk kanske gå till ett biblioteket och titta på hce utländsk skönlitteratur eller läs Svenska klassiker som Selma Lagerlöv eller varför inte Strindberg och han kom som ett yrväder om våren med ett höganäskrus i en svångrem runt halsen. Hemösborna

Museer tillika är också intressant att titta vad de har i samlingar titta på om det finns te x något från Faraos tider och då litteratur om det. Jag kan rekommendera Sinehu Egyptiern av finländaren Waltari, eller Myteriet på bounty av Nordhoff Hall
Vill du istället ha film att se går det också bra med sagda böcker





Den sista är en dokumentär, finns spelfilmen också men den kostar något

Det här är en radda Svenska filmer som är gratis vad jag tror
www.youtube.com/results?search_query=potugalien+hela+filmen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1185924 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
Tidigare hade jag en kontaktperson, som jag träffade varje vecka! Dem tog bort den för att jag hade ett stödboende, men jag har ju kompisar nu på jobbet som jag kan prata med och stödboendet givetvis.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185935 av Rrusheflower
Mitt tips är att rita (det finns målarböcker för vuxna), gå på promenad, var medlem på Viska, städa eller kolla på TV.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Rrusheflower.