NADH

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #4600 av
NADH skapades av
Har ni hörts tala om NADH som är et naturlig ämne som kroppen selv producerar.Kroppens produktion af NADH sänks vid ålder eller sjukdom.
NADH är bleven anvend många år i behandling av parkinsons sjukdom.
NADH giver hos friska människor snab ekstra energi och mera klarhet i hjärnan og tror också at den kan reparera beskadade celler.
NADH stimulerar produktionen av adrenalin, dopamin, serotonin och norepinephrin och är därför et effektiv antidepressivapræparat.
NADH tyckes ge en bättre sömn och reducera vigten, idet dopamin medverkar til att sänka appetiten.
NADH sälges under namnet ENADH.
ENADH produceras i Österike och är blevet utveklat av proffesor J. Birkmayer.
Normaldosis för friska människor är 10 mg dagligen ( 2 tabletter) som tas på tom maga med ett glass vatten mindst en 1/2 timme innan morgonmatten eller 2 timmar efter matten.

Yttligare information Steen Herdel 0045-51992200 eller mail
<!-- e --><a href="mailto:water@inet.uni2.dk]water@inet.uni2.dk[/url]<!-- e --> :P :P
Mer
19 år 6 månader sedan #4601 av Geta
Svar från Geta i ämnet NADH
Verkan av NADH låter för bra för att
vara sant. Det verkar som ämnet
hjälper mot allting.
Det är konstigt att det inte har omtalats
tidigare om det är så bra.
Det är inte möjligt att det hjälper mot
allt det som räknas upp.
Mer
19 år 6 månader sedan #4602 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet NADH
Nikotinamid-adenin-dinukleotid (NAD) används i glykolys (när glukos omvandlas till ATP (vilket kan sägas vara cellens rena bränsle)) samt i Krebs cykel (citronsyracykeln), där det reduceras (tillförs en väte jon) till
NADH+.

I dessa sammanhang är NADH är en mellanlagring av energi, vilken senare utvinns till ATP i den sk. oxphosen som sker i mitokondrierna (cellens energi fabrik).

Sålunda att får du ökade mängder NADH av att enbart äta en socker bit!

MVH /S
Mer
19 år 6 månader sedan #4605 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet NADH
NADH bildas naturligt i kroppen från aminosyran tryptofan eller B-vitaminet niacin. Det kan bildas för lite NADH om man inte får i sig för lite tryptofan eller B-vitamet niacin. Om man har brist på NADH så har man en sjukdom som heter pellagra. Det finns en typ av tumör som konsumerar massor av tryptofan och den kan därför ge pellagraliknande symptom.

Jag kan inte påminna mig om att jag läst att NADH skulle vara involverat i schizofreni och jag tror inte på det heller. De vitaminer som kan vara särskilt intressanta vid schizofreni är folsyra och vitamin E. Om man äter dåligt kan det vara bra att ta ett vitaminpreparat med dagsbehovet av alla vitaminer.