kärlek

  • T-Rex
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6201 av T-Rex
kärlek skapades av T-Rex
Jag tror att kärlek kan bota schizofreni. Blir man älskad av någon ,så tror jag att symtomen kan lindras. Jag drömmer om att få träffa en tjej som älskar mig för den jag är. Jag har schizoaffective diagnos. Livet är att hitta något meningsfullt.Kärlek kan bota dom svåraste sjuka.
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6202 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet kärlek

T-Rex skrev: Jag tror att kärlek kan bota schizofreni. Blir man älskad av någon ,så tror jag att symtomen kan lindras. Jag drömmer om att få träffa en tjej som älskar mig för den jag är. Jag har schizoaffective diagnos. Livet är att hitta något meningsfullt.Kärlek kan bota dom svåraste sjuka.

Hoppas kärleken håller läääänge då,. :rolleyes:
Mer
19 år 4 månader sedan #6204 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet kärlek
Jag hoppas det, men jag tror faktist inte att den kan bota det. Mig har den inte hjälpt utan bara förvärrat mitt tillstånd.
Mer
19 år 3 månader sedan #8209 av Panda
Svar från Panda i ämnet kärlek
Åh, jag har blivit värre sedan jag mötte kärleken för några år sedan. Jag vill aldrig förlora honom, men det är så mycket oro och ångest som gör en förvirrad när man har starka känslor för någon. Jag är rädd för att han ska lämna mig, hela tiden är jag rädd. Det sliter på honom väldigt mycket att jag är galen. Jag vill inte mista honom, men det känns som att jag bara blir värre.
  • Undrande
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9849 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet kärlek
Jodå, det stämmer nog, men i vårt samhälle är inte kärleken ovillkorlig och evig, vilket då kan göra saker värre när den spricker.

Kärlek botar, me det är ju inte säketrt att det är förhållanden som krävs, man måste älska utan att reglera.
Mer
19 år 1 månad sedan #9855 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet kärlek
Mitt livs kärlek träffade jag på en psykklinik.
Patienterna på avdelningen sa ungefär " Harriet, hon är konstig och går inte att prata med". Men han lydde intederas råd.
Vi var tillsammans 1,5 år och numera är vi de bästa av vänner.
Utan honom hade jag aldrig kommit mig ut från psykosen.
Så visst kan kärlek hjälpa men som min terapeut brukar säga- undrens tid var över redan för 2000 år sedan, men alla saker som gör att man mår bara lite bättre av ska man ge en chans.
MVH Harriet