Att gå och gå

Mer
16 år 7 månader sedan #91998 av Amplitud
Hej,

Efter nåt år utan neuroleptika är jag nu tillbaka i fållan. De senaste gångerna har (zyprexa) pillren gjort mig trött och däst och lat. Så icke nu, hade jag tänkt mig.

Min metod, sen någon månad tillbaka är att GÅ, GÅ, GÅ. Känns som jag går bort från något, oklart vad. Vet inte vart jag hamnar. Det enda jag vet är att jag INTE vill hamna i soffan igen och jäsa. Som tidigare gånger.

Kanske blir så nu också. Sex veckor är inte mycket, men när fötterna rör sig, behöver i alla fall inte min lilla fåniga skalle hitta på så mycket hyss.

Finns det nån annan här som går?

I så fall: gå försiktigt!


Moss!
Mer
16 år 7 månader sedan #92064 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att gå och gå
Ja, jag har gått mycket. Det är meditativt.
Fast på senare tid har det mest blivit cykling.
Mer
16 år 7 månader sedan #92077 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att gå och gå
Jag går 1,5-2 timmar per dag och jag rekommenderar detta. Viktigt för välbefinnandet och för att hålla depressionerna borta. Man blir också mer stresstålig om man motionerar regelbundet. Många med schizofreni är stresskänsliga.
Mer
16 år 7 månader sedan #92148 av mopa
Svar från mopa i ämnet Att gå och gå
Som hundägare blir det mycke gående. Minst en långprommis, ibland två.
Jag skulle nog må sämre utan min dagliga motion.
  • ngn-som--lever?
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #93653 av ngn-som--lever?
Svar från ngn-som--lever? i ämnet Att gå och gå

Amplitud skrev: Hej,

Efter nåt år utan neuroleptika är jag nu tillbaka i fållan. De senaste gångerna har (zyprexa) pillren gjort mig trött och däst och lat. Så icke nu, hade jag tänkt mig.

Min metod, sen någon månad tillbaka är att GÅ, GÅ, GÅ. Känns som jag går bort från något, oklart vad. Vet inte vart jag hamnar. Det enda jag vet är att jag INTE vill hamna i soffan igen och jäsa. Som tidigare gånger.

Kanske blir så nu också. Sex veckor är inte mycket, men när fötterna rör sig, behöver i alla fall inte min lilla fåniga skalle hitta på så mycket hyss.

Finns det nån annan här som går?

I så fall: gå försiktigt!


Moss!


Mmmm
Känner igen mig,att gå är bra :) !,och man kan även träffa andra på promenaderna likasinnade '-nattvandrare/folk..faktiskt....
Problemet är att du är lika ensam sedan efter mötet...
Att försöka 'hålla fast' i NGT!I bra kontakter.....
Lättare om man har ett fysiskt hem ja blannat..............blablabla
Mer
16 år 7 månader sedan #93669 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Att gå och gå
Jag går en del plus att jag tränar på ett gym 3 gånger i veckan. Det är jätteskönt med motionen och jag har mindre ångest nu också. Dessutom är det kul att kunna pressa sig själv liiite till ibland men tyngre vikter eller 5 min till på stepmaskinen.