Mitt sätt att må bra

Mer
19 år 5 månader sedan #6528 av RASMUS
Mitt sätt att må bra, Jag cyklar 2 Mil om dagen. Jag har blivit vane mänska. Lagar min mat varje dag, bakar mitt bröd. Har gått matlagningskurser på sjukhuset i 8 år. Kan allt om mat nu.
Går på loppmarknader (står först i kön) Köper biliga saker, Drygar ut den lilla pensionen. Kör Internet bredband 4 Timmar varje dag. Lyssnar mycket på musik.
Mer
19 år 5 månader sedan #6534 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Mitt sätt att må bra
ja träna och musik det är härligt, det kan man göra när man orkar, och då mår man bättre. Minns när jag var som mest deprimerad, då orkade jag inte göra något. Musik är det jag älskar mest, det är mitt intresse.
Mer
19 år 5 månader sedan #6552 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mitt sätt att må bra
Motion är väldigt viktigt. Starkt av dig att motionera 2 timmar per dag. De flesta behöver nog sådan motion, men många kommer sig nog inte för.

Du använder Internet 4 timmar per dag. Vad gör du då? Läser online tidningar? Hur lärde du dig att hantera datorer? Har du gått kurs?

Jag brukar ibland köpa kläder och skor på Röda Korsets secondhand, eftersom jag har tid att välja och vraka. Många verkar slänga väldigt dyra och fina skor och kläder.
Mer
19 år 4 månader sedan #7706 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Mitt sätt att må bra
Det är oerhört bra med motion. jag tränar kampsport 3 gånger i veckan, coh det är asbra både för att avreagera sig, samt att öva på koordination och koncentration.
Sedan konditionstränar jag också någon gång i veckan. Haha, är en riktig träningsnarkoman... :rolleyes:
Men det hjälper mig att må bättre och få struktur på vardagen.
Mer
19 år 4 månader sedan #7715 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mitt sätt att må bra
Jag har läst att vid schizofreni är blodglukoskontrollen försämrad. Jag har också läst att dålig blodglukoskontroll ger försämrat minne. Eftersom motion förbättras blodglukoskontrollen så kanske den också förbättrar minnet. Jag skulle nästan tro det.