Lurad tillräckligt många gånger...paranoid

Mer
16 år 2 veckor sedan #122243 av Geta
Kan det vara så att man blir paranoid, om man
fått fel information och blivit lurad tillräckligt
många gånger?
Det här påståendet fick jag upp när jag sökte
på Gregory Bateson, om bondfångeri.
  • Khai
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 veckor sedan #122254 av Khai
Låter inte helt fel för mig...inom rsmh säger man rent ut att vi ska använda rak kommunikation mot varann - punkt slut!
Mer
16 år 2 veckor sedan #122290 av Pippi
Klart man blir misstänksam och nojig!
Tilliten försvinner ju.

Låter absolut plausibelt

Kan vara svårt att vara rak men samvetet mår bättre och lugnet efter att t.ex. ha sagt nej är skönt.
Tyvärr måste man vara lite misstänksam och garderad med de flesta :(
Mer
16 år 2 veckor sedan #122311 av Admin1
Det jag har läst kan utlösa paranoia är situationer man ställs inför, som kan tolkas på mer än ett sätt. Det kan vara folk som pratar och sedan tittar på en eller personer, som samtalar i ett annat rum. Att bli lurad är ju på sätt och vis en tvetydig situation, så det borde kunna trigga paranoia tycker jag.
Mer
16 år 2 veckor sedan #122313 av Nissegossen
Det har alltid gällt för mig och alla som har den här sjukdomen att vi är otroligt raka i vår konversation! Det är symptomatisk med de som har sjukdomen schizofreni!

Det har tex min handledare sagt till oss allihop när vi diskuterar och jobbar ihop i grupp!

Hon säger att vi är de bästa arbetskamrater hon någonsin haft!

Hon som fick jobbet på Gyllenkroken efter henne var Linda W från inre rum.

Jag kan bara säga att det som gällde var att uppstod en chism inom Gyllenkroken och att min handledare blev i stort sett utkastad ifrån Gyllenkroken och att Brarbro Benjaminsson tog min handledares parti.

Barbro Benjaminsson som fortfarande är IFS ordförande, men hon startade också upp Stiftelsen Gyllenkroken och hela verksamheten där. Det är alltså efter att hon gick i pension från Gyllenkroken som det skett förändringar.

IFS har nya lokaler på Kungsgatan 10 och verksamhet har startats upp där, vi har alltså startat från Scrathce igen och håller på att växa i den nya kostymen!

För Linda W del som jobbar med inre rum, som jag själv inte deltar i, har fått ta över min handledares jobb på Gyllenkroken!

Nu, är det så att Linda W har idag från kl 2 idag, till 16.45 gjort en intervju med mig, och vi har pratat och faktiskt gjort vad jag tror ett bra jobb! Hon. planerar att ta och fortsätta intervjun minst en gång till, kanske flera, för att hon tycker att det är mycket intressant det jag säger!

Hon som blev anställd hos Gyllenkroken efter min handledare, har inte fått mycket kött på bena ifråga om varför hon fick ta över.

Hon säger att i redigerat skick efter att vi setts vid fler ggr kanske det kan bli en timmes program, där hon låter mig prata.

Hon har faktiskt lagt in mina foton från den länk, jag fick sparat ifrån skriklådan, där Admin gav oss ett URL så att vi kunde se mina bilder, hon skickade bilderna till ett USB minne från min dator.

Hon fick också se alla texter jag har på en hemgjord skiva (Ca;350 objekt)
Hon skall få nedtankat på USB i utvalt skick texter, som jag bestämmer själv.

Hon är också bra att ha å göra med.

Eller att jag tankar över det på hennes mejl adress.

Ha en bra dag!
nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 2 veckor sedan #122315 av Jocke
Du säger att du är rak? Linda W är det den nya handledaren på gyllenkroken? Jag håller inte riktigt med dig, ibland krånglar vi till det till det orimliga, våra hjärnor löper amok ibland. Dem som har jobbat med mig uppskattar min förmåga att locka fram skratt. Jag leker med naivismen som ett verktyg. I tron på människans bästa söker jag upp dem egenskaper jag söker. Nämligen förmågan att ge tillbaka med samma mynt.

Vars är världen på väg?