Jag är Messias reinkarner

Mer
15 år 9 månader sedan #138449 av AnnKatarin
Islam har igen Messias i sin teologi. Däremot har de profeter. Och det är kanske det du är, en profet?
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #138450 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Jag är Messias reinkarner
Liknelser är falska. Dom är beroende av falskhet för att argumentet ska "hålla" typ plötsligt letar dom efter en röd tråd som aldrig funnits i verkligheten. Liknelser är inte verkliga, så vi kritiserar dom.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #138457 av Melun
Svar från Melun i ämnet Jag är Messias reinkarner
Annars är det jag som är messiah. Prästen i Sunderby sjukhus sa att jag var messias, då han hörde att den vanliga kristna lovsången jag spelade i deras stereo sjöng till mig.

Man ifrågasatte hans ord, men jag sa att: -Jag är ju det.
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #138472 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Jag är Messias reinkarner
Man blir dömd som om man vore Jesus. Bara för att man trott något. Vilket är kriminellt enligt mänskliga rättigheterna, som inte finns, för du är bara ett "socialt djur".
  • Sabbatai Tzvi II
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #139159 av Sabbatai Tzvi II
Svar från Sabbatai Tzvi II i ämnet Jag är Messias reinkarner

AnnKatarin skrev: Jag säger bara...Jösses människa, hur många religioner tillber du egentligen (2-3 st om jag räknat rätt). Jag tror Jesus är Messias och det är många som har gjort anspråk på platsen som Messias före dig. Liknelser förekommer i alla religioner (i alla fall i de fem världreligionerna). Ha en fin dag!


Alla är födda muslimer, men jag är konfirmerad, så jag är även evangelisk lutheran, men på en viss nivå sympatiserar jag mer med pragmatisk chassidisk judendom.