psykos

  • Darkman
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11836 av Darkman
psykos skapades av Darkman
Psykos kan ha att göra med andra sidan (de döda). Detta baserar jag på egen erfaranhet och andras. Jag tror inte att psykos endast kommer från en själv. Jag tror att man kan verkligen höra andras röster och se de döda. För att t ex hash öppnar dina sinnen och påverkar själen. Har hört om en person som börjat kommunicera med de döda efter en psykos. Men systemet är så medicin till alla och stämpla de som schizo eller nåt. Mitt råd är att sluta med knark om du inte är tillräkligt mentalt stabil och själen är stark som jag kallar det. För det finns jo folk som knarkar hela livet utan problem.
Jag vet mycket mer om nån är intresserad.
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11841 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet psykos
det tråkiga tycker jag är att det alltid är de knarkarna som säger saker som "jag klarar det jämfört me alla andra för att jag är så mycke starkare psykiskt" som torskar i den långa ronden. Hela livet är förstört av knarket, jämfört med nästa som kanske gick dåligt för i tidiga tonåren o råkade ut för nån psykos, men har ett jävla bra liv nu...
Mer
19 år 3 veckor sedan #11852 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet psykos
När jag var 16 år satt jag i finkan.In kommer en socislarbetare, han säger

ja, när jag va i din ålder, ville jag ha hus, bil, en trevlig kvinna som jag kan ha barn med, vill inte du det?"


Ärligt borde jag svarat: Nä, jag vill vara scarface. Kroken full med cola och babes o flis o inget djälvla samhälle så långt ögat ser...

Men jag sa "Jo, just det".

det var ju det han ville höra...
Mer
19 år 2 veckor sedan #11871 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet psykos
I Johan Cullbergs bok Psykoser står att c:a 50 % av de som har en nyss avliden anhörig eller kärt husdjur kan höra dennes röst/ljud ibland efteråt. Men det är nog inte psykotiskt, eftersom psykos kombineras oftast med vanföreställningar. Jag tror därför inte att psykoser har med andra sidan, men röster kan ha det ibland. Ungefär 2 % av befolkningen hör röster och de med schizofreni utgör bara 0,5 % av befolkningen. De flesta rösthörare har inte schizofreni.