Finns det någon bra simulation av röster t ex i Youtube?

Mer
12 år 10 månader sedan #410211 av MsTibbs
Ensam hemma när man glömt ta medicinen:

... re=related
Mer
12 år 10 månader sedan #410213 av aspie

MsTibbs skrev: På "Second life" finns en värld som heter "Virtual hallucinations". Där finns ljud- och synhallucinationer som man kan sätta på och stänga av olika och prova.

Tack, jag hittade dem.
Mer
12 år 10 månader sedan #410622 av Poppy

zoegas skrev: Värre. Rösterna jag hörde kom från släktingar/vänner. Inte så kul när man kom hem till morsan och trodde att hon hade telepatisk kraft.. Kunde gått hur illa som helst. Och det går inte riktigt säga att "ta på hörlurarna, det låter så här". Utan det är inte intryck från öronen, det kommer mer innifrån. Som audioabla tankar i polyfoni. Det är lite skillnaden som att se på film och vara med i en film.*rysa*


Det är nog olika. När jag har haft hörsel-hallucinationer har det låtit precis som riktiga ljud som man hör med öronen.

Jag har haft en röst som sa "mayday payday, mayday payday". Det låter kanske inte så otäckt, men jag tolkade det som ett dödshot från en demon.

En gång trodde jag dock att jag hörde röster när det i själva verket var telefonluren som inte låg på ordentligt. Den person jag pratat med tidigare var fortfarande kvar i luren och ropade åt mej att lägga på. Tog lång tid innan jag fattade att det a) var ett riktigt ljud, och b) kom från telefonen. Just för att mina hörsel-hallucinationer låter exakt som riktiga ljud så kunde jag göra det misstaget.
Mer
12 år 10 månader sedan #410686 av Admin1
Det är ganska stor skillnad mellan röster egentligen. Det vanligaste är att man hör viskningar i samband med att man skall lägga sig. Är man psykotisk kan rösterna vara högljudda och hotande. Psykotiska röster kommer oftast utifrån. Sedan vid schizofreni finns det typiska röster, som kan vara röster som kommenterar det man gör eller röster, som samtalar med varandra. Har man detta så kan man direkt få diagnosen schizofreni.
Mer
12 år 10 månader sedan #410692 av zoegas

Poppy skrev: Det är nog olika. När jag har haft hörsel-hallucinationer har det låtit precis som riktiga ljud som man hör med öronen.

Jag har haft en röst som sa "mayday payday, mayday payday". Det låter kanske inte så otäckt, men jag tolkade det som ett dödshot från en demon.

En gång trodde jag dock att jag hörde röster när det i själva verket var telefonluren som inte låg på ordentligt. Den person jag pratat med tidigare var fortfarande kvar i luren och ropade åt mej att lägga på. Tog lång tid innan jag fattade att det a) var ett riktigt ljud, och b) kom från telefonen. Just för att mina hörsel-hallucinationer låter exakt som riktiga ljud så kunde jag göra det misstaget.


Man får problem med associationerna. Jag tror det är känslolivet som ställer till det, blir man rädd så tolkar man orden som hot. Men om man försöker tolka rösterna som sina egna tankar så går det att lugna ner sig. Även om det är en otäck insikt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻