Har slutat med antipsykotika - Börjar få vanföreställningar

Mer
12 år 5 månader sedan #445491 av zoegas
Saken är att det kan ta två tre månader innan psykosen kommer tillbaka. Då märker man inte det själv. Och det är så svårt att komma tillbaka igen. Oftast med kognitiva nedsättningar och fler funktionsförluster-

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 5 månader sedan #445526 av Nissegossen
Att sluta med antipsykotika är det säkraste sättet att hamna på psykakuten tre till sex mån efter avslutad medicinering. Har själv gjort det jättevanliga, nämligen slutat ta medicinen och man får mer än en smekmånad när man mår mycket bättre utan medicin, men sedan kommer nojan och hallucinationer, förföljeseidéer dålig sömn och uppvarvad till max och då på den tiden jag själv lade av på samma grunder som du. Det var bara det, att det kom den på den tiden svartvita (Ja, det behövdes inte mer än svartvitt på tiden innan färg TV som kom då och färg Tv hade nyligen kommit.) kommunala gratistaxin, polisbilen som tog en till psykakuten.

Mitt råd till dig är ju, att visst får du lägga av med medicinen, men lär här istället av andra som gått igenom exakt samma sak och jag behöver inte gå längre än till jag själv för att peka på en som till att börja med fick gå igenom flera psykoser för att det räckte inte att läkaren sade det, utan jag fick lära mig genom att få psykoser som jag inte behövt gå igenom om jag bara lyssnat!

Du grabben är det verkligen värt så mycket för dig att sluta med medicinen bara för att bli inlagd?

Lär dig av andras misstag, så kan du kallas för intelligent, annars får du använda efternamnet von Dåre!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 5 månader sedan #445541 av Richard
Ok, tack!

Ni har övertygat mig. I morgon börjar jag med den igen.
Mer
12 år 5 månader sedan #445549 av Admin1
Bra beslut! Du behöver antagligen Haldol, eftersom du känner dig sämre utan. Eftersom du har Aspergers så brukar psykoserna komma vid stress och vara kortvarigare. Psykoser vid Aspergers brukar inte vara lika allvarligt problem som vid schizofreni.