Hmm,

  • Oinloggad undrande
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27885 av Oinloggad undrande
Svar från Oinloggad undrande i ämnet Hmm,
Jo, du har rätt, men det kunde vara väre, du avgör väl själv om och hur mkt du umgås med grannarna? Det är ingen "därute" som ser var du bor i ansiktet på dig. Varför är du isolerad där? Du verkar ju måhända bitter, men ändå klarsynt och intelligent.

Jag skulle kuna berätta mkt från mitt förra hus, och märk, det var inget "social"eller"sjuk" över mitt kontrakt där, eler här heler förrresten.
Det var det som fanns, billigt snabbt när jag behövde en bostad.
Grannan kanske odlade lök, men det var ju i hans lgh, inte i min.
Och i mitt hus, för de normala, var det fullt med pundare, på gruppboendet var det ngn enstaka. I källaren (fanns nedsänkta lgh) bodde en kille som vart råpsykotisk när han tog amfetamin, och det gjorde han jämt, sen sprang han runt med yxa. När det skulle rivas vart det en knarkcentral för amfetamin. Horor, pundare, sjuka, flyktingar, på nyårsafton stod tjetjenerna på ena siidan och ryssanrna på den andra o sköt raketer som gick hursom. Inget upper class boende direkt, men jag fick vara ifred och syntes inte, "vän" med alla olika grupper av "utslagna" eller iaf utsatta
Jag hade ju ett vanligt kontrakt. Och pga det fick jag den här lgh.
Jag tror inte boendet spelar så stor roll egentligen, hade roliga stiuunder där trots allt, du måste inte umgås med grannrna, men jag förstår hur du menar, det är ju hela caset som blir just som du säger. Och du ser ingen utväg...
Det är just som du säger stupidt av vården att inte göra allt för att ta bort den här bittra känslan hos dig.

Men, har du ngn plan, vad vill du egentliigen?
Mer
18 år 5 månader sedan #27887 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Du har rätt. Visst är jag besviken för att vården stupidt nog misslyckats, med att ta bort den bittra känslan jag har. Över att få gå från en upper class kille till ingen som inte haft taklampor sedans i Maj.

Men helt korkade kan de inte vara, jag blir så jävla glad när min granne väcker mig klockan fyra på morgonen genom att lyfta skrot, eller gör han? Det spelar mig knappt någon roll längre eftersom klockan fem vaknar stackars Eva. Bäst är nog fan den tusenlapp mer jag får betala i hyra!!!

Tänk på vad du skriver innan du postar.

Tillägg:

Jag får äta upp det sissta jag skrev där. Det är uppenbart någon som försöker kasta smuts på "Undrande", för där fanns inte ett rätt i det inlägget.
Mer
18 år 5 månader sedan #27930 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hmm,
Jag kan förstå att du är upprörd över din situation för det verkar väldigt jobbigt. Med tiden brukar man bli lite avtrubbad och då brukar det gå lättare att leva. Det är väl både på gott och ont detta. Har du funderat på att skaffa dig ett personligt ombud som kan hjälpa dig att tillvarata dina intressen. Du kan läsa mer om personligt ombud på:
www.personligtombud.com/
  • manne
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28083 av manne
Du skriver att du är en f.d. upper class kille och att läkaren är nedlåtande och att du inte kan träffa dina släktingar för att de behandlar dig annorlunda mot förut. Känner igen det där. Vilka sammanhang vill du till? Fundera över det. Sen finns det vägar att på sikt ta sig dit eller i närheten. Kanske måste du hålla distans till sin nuvarande omgivning. Vara vänligt (obs) neutral, inte se föraktfull ut men inte ta kontakt. Vill du uppåt socialt? Ett anständigt liv? Studier är nyckeln. Det har skett något uppslitande i ditt inre eftersom bilgnissel förvandlas till gråt eller skrik. Vila är alltid bra. Kan du inte upsöka något trevligt bibliotek (alla är trevliga) och sitta där. Har du besvär med ljud i omgivningen skaffa öronproppar av vax.
Mer
18 år 5 månader sedan #28089 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Hmm,
Hmm, jag förstår inte, raljerar du med faktumet att jag inte har taklampor? Jag antar att du är ironsik sen?


Varför flyttade du dit om du hade ett val?(du skriver att du betalar 1000kr till i hyra för detta som du ju måste insett kommer ske på boende för psykostiska) Har du ingen som jobbar där som du kan klaga och fråga vad som händer, om det är verkligt, be att tysta de skrikande, för så där ska du väl inte behöva ha det, eller skriker du själv om nätterna kanske?

Sen, var inget rätt? Vet inte om det ens var ett inlägg där saker kunde vara så "rätt och fel"?

Skitsamma.
Mer
18 år 5 månader sedan #28121 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Tack Manne, Din post visste jag redan om men det kändes skönt att höra det från någon annan, då man inte kan vara riktigt säker på att man själv har rätt. Helt ärligt kan jag säga att det löste mer för mig än vad vården lyckats göra på 1 o 1½ år.

----

Undrande ... Du tror väll inte att jag valt en levnadsstandard som är under internernas på Kumla? Det var detta eller en parkbänk, två alternativ som är lika orimliga i mina ögon. Detta är inget boende för psykotiska, det är en helt vanlig lägenhet i ett hus där många missanpassade (fult ord) har placerats, antagligen under liknande omständigheter. 5000:- kronor från soc till "Hemutrustning" med ett leende. Där har man till starten i sitt nya ofrivilliga liv. Å... Det är 10 mil från mitt gamla hem.[/list][/list]