Frisk från min borderline...

Mer
18 år 5 månader sedan #28299 av Interlude
Jag har börjat bli mer och mer depprimerad nu. Över såäl små som stora saker. Detta enda jag orkar med är jobbet och lusläsa Fass. Jag har börjat känna ångesten som verkar bli starkare och starkare, så det känns som om behovet av rakblad har kommit tillbaka. Jag har inte tagit till dom sen nyår. snart ett år. det har varit ett helvete men jag har klarat det. men nu som sagt, så har jag även börjat få min nojja tillbaks, om att någon är ute efter mig. jag får även synhallisar, skugor på vägarna hemma och inomhus, dom liknar hundar. jag ser råttor och möss. Är detta tecken på att jag håller på o bli sjuk igen?

ps. jag äter inte några antidepp lr antipsykotisa längre. slutade för tre månader sedan och har klarat mig rätt hyfsat. så det kan inte vara att jag slutade med dom? då hade jag väl ändå fått dessa bsvär prcis efteråt.

Eller så är det bara jag som lurat mig själv och varit så naiv och trott att jag höll på att bli helt frisk från min borderline.
Mer
18 år 5 månader sedan #28301 av Nissegossen
Mitt enda råd till dig är, att du kan börja med en liten men ändock adekvat medicindos igen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #28338 av Fredrik
Jag tror det kan ha att göra med medicinen. Det kan ta ett tag innan man märker något, så har det varit för mig när jag försökt sluta. Nu har jag schizofreni, så jag vet inte om det funkar samma för dig riktigt. Men om du börjar må sämre igen och slutat med din medicin tycker jag att du skall börja med den igen. Det gör ont att läsa att du börjat tänka på rakblad. Om det är så att medicinen gör att du mår bättre, varför inte ha kvar den då?

kram Fredrik
Mer
18 år 4 månader sedan #28347 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Frisk från min borderline...
Tala med en läkare och säg att du vill börja med din medicin igen. Jag tror att du kommer att må bättre så fort du har börjat äta den igen.
Mer
18 år 4 månader sedan #28355 av Admin1
Det kan ibland dröja väldigt länge innan psykotiska besvär återkommer efter det man slutat med antipsykotika. Ibland tar det 1-2 år, men ofta kommer det tidigare. Jag tycker att du skall diskutera med din läkare om du skall börja med medicinen igen. Det verkar ju som om du verkar ha vissa besvärliga symptom.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #28358 av
Svar från i ämnet Frisk från min borderline...
hade du kommit till min läkare hade det varit frågan om psykos och inte borderline. förstår inte idiotin i sverige bland läkarna. exempelvis vissa har mycket värre röster och vanföreställningar än jag ändå klassas de som gränspsykotiska medan jag schizofren