Dröm eller verklighet?

Mer
10 år 2 månader sedan #646452 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Dröm eller verklighet?
Jag kan inte leka doktor med dina mediciner. Har hört att Abilify inte är den effektivaste medicinen, men vilken annan du skulle kunna ha eller om det går att lägga till någon tillfälligt, såna saker måste en expert, dvs en läkare avgöra.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
10 år 2 månader sedan #646608 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dröm eller verklighet?
Leponex har bäst effekt av alla preparat, så är effekten dålig av andra, så är Leponex ett bra val. Leponex minskar också dödligheten, så det är också bra. Sedan har det effekt mot depression också. Du får väl väga fördelar mot nackdelar.
Mer
10 år 2 månader sedan #647269 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Dröm eller verklighet?
Det blir att vi lägger till Seroquel (eller numera Quantapin eller hur det nu stavas). Rösten har blivit klarare. Det är ett lekande skrattande barn. Tidigare hörde jag lekandet och skrattandet med mummel, men nu har en fras blivit tydlig. "Hon är död" och sedan lekfullt skratt. Detta gör mig lite rädd. Vet dock att det inte är en verklig röst, så det är ju bra. Men att jag sover 3 timmar per natt trots alla sömnmediciner gör mig orolig. Tidigt varningstecken för mig.
Mer
10 år 2 månader sedan #647322 av koi
Svar från koi i ämnet Dröm eller verklighet?
Quetiapin hjälper mig att sova på natten. Utan skulle jag inte sova alls sannolikt. Men jag har börjat vakna kl 01, 03 , 04. Får ingen sammanhängande sömn. Det är också varningsklocka för mig. Jag har höjt Abilify till 20 mg så jag mår ganska bra ändå sömnproblemen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 2 månader sedan #647324 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dröm eller verklighet?
Jag tycker som Nisse, att så fort du känner en trötthet, så ska du lägga dig, det kanske bara blir tio minuter, men då har du fått ngt som kallas mikrosömn, och det är ett underskattat medel, det räcker ett tag. Det gör ingenting med just dina förutsättningar att du vänder på alla sömnbegrepp. Att dina villkor är annorlunda än din omgivnings står ju helt klart utom allt rimligt tvivel. Därför tycker jag du ska passa på när du känner dig sömnig, jag orkar bara jobba halva dan, för jag behöver mycket sömn. Kan stiga upp väldigt tidigt och läsa de forum jag regelbundet besöker. Jag var ständigt trött förr, men kom på till slut att jag var övertrött både pga av för mycket sömn och för lite sömn andra dagar. Så därför har jag funnit en viss rytm med att vila när jag behöver och räkna får på natten, men det har blivit lite bättre med quetiapine. Nu sover jag lite hårdare och känner mig mer utvilad, trots att jag tycker den har en långsiktig verkan, för mig har den inte en kort effektiv verkningsgrad, den räcker ett dygn för mig. Men jag sover oftast inte hela natten.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 månader sedan #647360 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dröm eller verklighet?
Evillynn,

Att du sover bara 3 timmar kan tyda på att den antipsykotiska effekten är otillräcklig. Quetiapine har lite halvdålig antipsykotiska effekt. Vilken dos har du av Quetiapine? Annars är nog både Zyprexa och Risperdal bättre än Quetiapine. Zyprexa kan man säga är en vidareutveckling av Clozapine och det preparat efter Clozapine som är starkast.