Brainstorm!

Mer
9 år 8 månader sedan #684360 av Geta
Svar från Geta i ämnet Brainstorm!
Inte ens Jesus var kristen.
Mer
9 år 8 månader sedan #684362 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Brainstorm!
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #684364 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Brainstorm!
Min korsfästelse var en mörk tid men ljuset segrade och spred sig i min kropp.

Gamar som länge hade väntat kretsade i luften ovan. Demoner som jag inte ens vågar nämna här fanns djupt insyltade och på nära avstånd. Demoner som nu går sin död till mötes, oåterkalleligen, upplösta på en DNA nivå av skapelsen själv.

Det var en hård kamp men att välja sanningens väg tog mig till ljuset och ledde mig tillbaka till livet.

Sanning, lugn och beslutsamhet.

Pellekula, alla föds av anden. Jag trodde du visste det. Men rent fysiskt så föds de av en människa.
Mer
9 år 8 månader sedan #684368 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Brainstorm!
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #684370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Brainstorm!
Men många människor vill ha ritualer.
Mer
9 år 8 månader sedan #684377 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Brainstorm!
De menar nog samma sak tror jag. Att Gud flyttar in i hjärtat. Men Jesus sitter ju på faderns högra sida och den helige anden är utgjuten över jorden.