Extrem-Deja-Vu

Mer
5 år 10 månader sedan #1064303 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Extrem-Deja-Vu
En rimlig förklaring till dejavu, kan vara att man faktiskt gjort samma saker tidigare lite som måndag hela veckan.
En del har ett så strukturerat och inrutat mönster de följer så att det blir naturligt.
Sen finns det även sådana saker som händer som är så absurda att man vet att de inte har hänt tidigare,
men man känner igen alla detaljer tex, plats,omgivning, närvarande, ageranden och vad som sägs i minsta detalj.
Tror egentligen inte på övernaturliga fenomen, men vissa saker är svåra att förklara eller bevisa och man får nog nöja sig med det.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064306 av Geta
Svar från Geta i ämnet Extrem-Deja-Vu
Det är nog väldigt sällan som man tänker helt nya tankar. Då måste man rubba sin algoritm. Att sippra in nya idéer i en människa går trögt.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064311 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Extrem-Deja-Vu
Jo, men jag menar att återupprepningar och dejavu egentligen är två skilda begrepp.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064319 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Extrem-Deja-Vu

Vierja skrev: Har ofta deja vu, jag tror det handlar om hur sinnesintrycket behandlas.
Exempelvis att det sker en fördröjning på behandlingen av intrycket, från syn/medvetande eller vice versa.
Så man upplever det som ett slags paradox. Att man redan sett/levt igenom det.
En bra idé är att varje gång det sker är o försöka minnas något relevant till förra gången o se om det följt exakt samma bana.
Lite som inception filmen då han testar o ser om han drömmer genom att snurra på saken han har.

Wow, jag gillar din teori, Vierja...bra förklaring, så kanske det är!
Mer
5 år 10 månader sedan #1064369 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrem-Deja-Vu

ispegelland skrev: Jag hade en obehaglig sak förut ikväll, att Viskas sidhuvud såg helt ONORMALT ut! Det var helt annorlunda, fulare, skrämmande. Om inte Admin höll på att testa ny design så var det en hallucination. På en bråkdels sekund där så var Viska occuperat en bit in i framtiden, robotiserat, avhumaniserat, totalt hemskt. Antingen är förklaringen naturlig eller så övernaturlig.

Ibland kan Viska se konstigt ut och då är det något fel med laddningen av CSS-filerna. Det man kan göra då är att trycka på tangenten F5, så filerna laddas från sajten och inte webbläsarens cache.