Jag känner nånting rör sig på armen?

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1204327 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jag känner nånting rör sig på armen?
100miljoner drabbade och/eller rapporterade fall innebär isf 1% av hela värdspopulationen så det är rätt stor risk att man har skabb, anser jag. dessutom har antiskabb-medel på apoteket nästan fördubblats sin försäljning på några år enligt nån svensk sida jag fann. dock bör det nog vara vettigt att vänta lite innan man tar massa "medicin" mot allt möjligt. bön, fasta och lite örter gör nog gott, oftare.

edit, såg att det var en uppskattad siffra. men visst säger den något
Last edit: 4 år 5 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204411 av Clean
När jag var i Rio i min ungdom så kom vi hem med skabb. Vi var typ 6 st som reste. Alla smittade. Sen när vi var hemma smittade vi ned ett 20-30 tal till. Det var barnfamiljer bland dessa smittade. Svensson. Som levde vanliga liv. Först skyllde alla på mej. Men sen kom det fram att det var tropisk skabb. Extra svårbehandlad.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204418 av Cosmos
Pröva med Tinutex (finns andra märken nu kanske). Det tar garanterat bort allt vad kroppskryp heter.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204420 av memphis
Jag hade en kamrat som fick skabb, och när hennes föräldrar fick veta det skyllde hon på mig! Hon ville bara inte berätta att en kille sovit över.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204423 av Clean
Tinutex hette det ja! Det hjälpte men man fick smörja in sig flera ggr och inte duscha på ett par dagar.
Ja det blev en liten epidemi! Alla skyllde det på mej.
Blev ni ovänner?
Mer
4 år 5 månader sedan #1204424 av memphis
Krämen sa hon bara verkade om hon var naken medans den torkade. Ja, det hade nog redan börjat spricka mellan oss.