Kontakt med Gud

Mer
3 år 3 månader sedan #1310981 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kontakt med Gud
Min psykoterapeut frågade om jag kände mig utvald, men jag hade aldrig haft de tankarna.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310993 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt med Gud
Lätt att bli grandios när folk verkar interagera runt om en det första man får psykos, när man är ny, nästan som världen kretsar runt en då. Då har man sin egen framtid i sin hand och i stora stycken formar man sin egen framtid, i det har man absolut egen fri vilja, vilket tvistas mycket om i filosofiska kretsar, sedan glider man ut i periferin och har de hållpunkter man har vilka förnyas sas under resan dvs livet, när förutsättningarna ändras pga världen förändras man extrapolerar ens egen resa, då livet, såsom det då gestaltas.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1310995 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt med Gud
Ni får tänka på det och om det behövs får jag försöka ge en bättre förklaring om ni inte förmår förstå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310996 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kontakt med Gud

memphis skrev: Jag är inte kristen, men fick ändå religiösa tankegångar i psykosen. Jag trodde att jag var Guds favorit och att jag hade en fantastisk överraskning att se fram emot. P g a att jag var "utvald" hade jag även starka onda krafter emot mig. Det var himmel och helvete, som man brukar säga.


Ibland inte lätt att skilja på sund andlighet och sjuk andlighet. Jag har haft båda. 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310999 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kontakt med Gud
Ja det måste vara svårt ibland. Man märker ju oftast inte själv om det skenar iväg.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311007 av wasp
Svar från wasp i ämnet Kontakt med Gud

mabose skrev: Är det några fler som har haft kontakt med Gud i psykosen ? Jag har trott att Gud kommunicerade med mig och satt i min hjärna. Jag fattar att det är hallucinationer men det känns väldigt verkligt.

Du kan nog be och prata med Gud, men om Gud pratar med dig så betraktar psykiatrin dig som störd.