Hur vanligt är det med synhallucinationer egentligen?

Mer
3 år 2 månader sedan #1321998 av Geta
Idag i tvättstugan luktade det sprit efter en man som gick där.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322002 av Nissegossen
Jag ser syner, alla har ett synminne, vi kan ha synminnen som vi kan plocka fram om det gäller, inget konstigt att se syner egentligen, det är för min del att jag tror att det är lika vanligt som röster. Synen är bra att ge illusioner också, det skulle kunna förklara röken eller imman du ser. Skulle det lukta rök då skulle jag ta mig därifrån. Men det troliga som någon på viska skrev, att din syn kan vara förändrad. Du får ta ställning till detta om du behöver kolla upp din syn antingen med din optiker om du har glasögon och går till denne, annars men kan vara svårt att få tid till ögonläkare.

Varför? Jo, för att utesluta ett kroppsligt fel på ögonen. Inte normalt det du skriver här. Förordar starkt en synkontroll.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322008 av Koltrast73

hans52 skrev: För några dagar sedan så luktade det piptobak hemma hos mig jag röker inte ens.

Har också fått möjliga luktahallucinationer på sista tiden - min sambo nämnde att det också kanske kunde bero på covid 19..
Har dock på min höjd kännt mig småsnuvig.. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1322010 av mrsearlgray
anledningen till att jag tror det är en hallucination är för att det bara händer nån gång om dagen och bara i kanske nån minut,, ser helt perfekt annars, men sen har jag ju haft en del andra hallucinationer det sista.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322024 av IM
Kan nog röra sig om en synhallucination, tror inte det kan komma från ögonen eller att det kan vara spirituellt som din mamma syftar på och med tanke på att andra hallucinationer dykt upp är det mer troligt. Hade nog pratat med sköterskan eller KP, du måste väl haft en tätare kontakt nu med KP med tanke på att hallucinationer återkommit.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322025 av mrsearlgray
jo har haft tätare kontakt med både läkare och ssk men kanske får ringa och kolla med dom, tyvärr är det nog triggat av en situation jag inte kan kontrollera....