Hur vanligt är det med synhallucinationer egentligen?

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322314 av IM
Behöver det vara det, jag har mött de som ser verkligheten från det de ser, en gång såg jag utanför en psykakut, en man som säger sitt och böjer ser ner och ger hunden en klapp, det fanns ingen hund, men han såg den , jag såg ingen hund, han var sjuk och han var på rätt ställe åtminstone för sin psykos. Andra jag mött vid inläggning, har inte heller den typ av hallucinationer som du beskriver, de ser det som finns, grå skuggor har jag aldrig hört talas om. Men det är logiskt att tänka att man ser illusioner i psykosen, tror att de som har syn hallucinationer är experterna i området och vet bättre hur det fungerar. För att du såg en grå skugga behöver det inte vara så för andra.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322316 av Geta
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322317 av memphis
Ja precis! Anders Han sen menade jag!
Mer
3 år 2 månader sedan #1322324 av koi
Jag hade också en hund under psykosen för 10 år sedan. Hon var gammal, en svart vit bordercollie med ryggvärk. Hon följde med mig överallt. Tom in på avdelningen. Flyttade på benen när hon ville förbi när jag satt i soffan. Blev arg för att ingen annan i familjen släppte fram hunden. De var helt oförstående.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322332 av IM
Förstår dig koi, lite skönt ,fast att ingen annan ser hunden att ha hunden med sig in på avdelningen, lite dubbla känslor kring det, man är där för att bli frisk, samtidigt är det en mysig hallucination trots att bara du ser, men som i alla psykoser oavsett om man hör eller ser eller både och så är upplevelsen din
Mer
3 år 2 månader sedan #1322376 av krokus
Jag har sett min spegelbild förändras. Det klassas nog som en illusion.

Däremot har jag även sett skuggor, både i ögonvrån och rakt framifrån. Vet inte om det beror på min närsynthet? Utan glasögon i mörkt sovrum har jag svårt att se.