Någon mer som har spökparanoia ?

Mer
17 år 2 månader sedan #68553 av Solitude
Har sedan 17-18-års ålder varit livrädd för varulvar, på somrarma när det var varmt och jag sov med fönstret öppet. Brukade jag höra frustande och gläfsanden som gjorde mig stel av skräck. Som tur är har det här gett med sig när jag blivit äldre. :D
Mer
17 år 1 månad sedan #72532 av lobo_angel
känner igen de där. va me om massa knasiga saker för nåt år sen men efter månader av piller å samtal osv försvann dom typ. nu har jag börjat ifrågasätta om pillrena bara gjorde att jag inte såg o att de jag va me om faktiskt va verkligt. detta gör att jag ofta är rädd nu då jag inte kan se vad personerna gör i min lägenhet eller om dom ens är där. vet inte riktigt hur jag ska handskas med detta.... börjar jag bli sjuk igen... eller frisk? Är kanske majoriteten av människor sjuka för dom inte ser å jag frisk som såg? Nån som känner igen sig eller har har nå tips till mig? känner mig så förvirrad o rädd...
Mer
17 år 1 månad sedan #72734 av Teresia
Ondska finns men jag vet inte om demoner finns, kanske. Men tänk ni alla på att det goda vinner. Ni är inte djävlar och ni är inte onda, schizofrena människor ska vara de godaste människorna fastän de känner sig som onda. Jag vill också säga att ni inte ska vara rädda, Gud vill er inte illa. Jag har också haft väldigt mycket av såna tankar och varit mycket rädd för Gud och för djävulen osv. men ha tillit gott folk. Ni är inte onda, det är ert överjag som talar om för er att ni är onda men det är fel.
Mer
17 år 1 månad sedan #72779 av pojkmamman
Ja absolut men föredrar att inte förklara närmre. Har kämpat hårt för att trycka undan rädslan och vill inte aktivera den igen.