hej alla där ute...

Mer
16 år 8 månader sedan #87039 av lobo_angel
hej alla där ute... skulle verkligen behöva lite råd av er . va ett tag sen jag va här på viska.... har bott ihop me en kille ett tag nu o har inte vågat gå in på viska från hans dator. han vet typ allt om mig o hur jag mått men är ändå rädd att säga till han hur jag mår just nu... tror inte jag mår så bra som jag tror... mina sömnproblem är tillbaka och vissa tankar från min psykos. och även känslor... speciellt känslor...men ändå vet jag att dom är tillbaka så det måste väl vara ett bra "sign"? eller? va me om nåt obehagligt för ett tag sen.. jag å min kille va i hans lägenhet å åt god middag me ett glas rött (blev kanske mer än ett glas) å efter ett tag va jag helt säker på att han kompis va i lägenheten. verkligen säker.. prata tom med han (kompisen). å när jag å min kille satt i badet stängde jag dörren för att han inte skulle se oss nakna o gick upp tidigt ur badet för att jag tyckte de va otrevligt av oss att bada när han va där. På kvällen hade jag legat och pratat med någon sa min kille... sagt saker som hur e de me dig så? jorå me mig e de bra! han hörde mig ha ett samtal med någon. han tog det som att jag sov o pratade i sömnen, men de obehagliga är att jag kommer ihåg det och jag patade med hans kompis.... visst att jag drack den kvällen men de va så verkligt. inge "fylle grej" eller så... o flera gånger efter detta har jag uppleft samma sak fast jag vet att ingen är där. på nåt sätt vet jag att min kille inte vet att personen är där. att det bara jag som ser känner o vet. men den 1a gången trodde jag han visste. vet inte va jag ska göra!!!
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #87068 av aivo
Svar från aivo i ämnet hej alla där ute...
precis innan som somnar övergår man ju i fantasins värld.. jag har vaknat upp i sängen av att nån annan är där osså kommer man ju på att man bara drömmer..

min psykolog har sagt att det är inget sjukt i att bli lite psykotisk när man ska sova/sover

lycka till!
Mer
16 år 8 månader sedan #87069 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet hej alla där ute...
men han va ju där i flera timmar inna me.... ska de va så ibland? är de som så?
Mer
16 år 8 månader sedan #87087 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hej alla där ute...
Om det är en enstaka sådan händelse, så är det nog ingenting att oroa sig över. Vid en riktig psykos så brukar vanföreställningar, paranoia och hallucinationer pågå ständigt och många tror dessutom också att det är verklighet och inser inte att det är symptom. Var vaksam om det kommer nya liknande händelser, men oroa dig inte så mycket för det. Undvik alkohol och stress!