Är jag schizofren?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #87417 av
Svar från i ämnet Är jag schizofren?
Jo, det vet jag. Det sa dom ju. Att jag är för ung.
Okej. Då förstår jag:)
Mer
16 år 8 månader sedan #87451 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag schizofren?
För väldigt unga personer är det ofta svårt att ställa diagnos på psykiska sjukdomar, eftersom symptomen är ofta diffusa och oklara. Därför brukar man ofta avvakta med diagnosen till symptomen blivit klarare och personen blivit litet äldre. Orsaken till varför det är på detta vis är att hjärnan utvecklas ganska mycket hos unga personer och det är nog det som framkallar det hela. Vad bra att du skall till behandlingshem för du kommer säkert att få hjälp där och behandling.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #87478 av
Svar från i ämnet Är jag schizofren?
Okej. ja, det låter ju rimmligt.
Men jag vet att jag även har en diganos. Men jag får inte veta den.
Har man inte rätt till det?
Ja, jag hoppas på att det blir bra där.
Har iaf nyss fått en ny medicin, Abilify.
Så dom har väl endå tänkt skriva ut det till mig men avvaktat.
Mer
16 år 8 månader sedan #87479 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Är jag schizofren?
begär dina journaler. De har rätt att ta bort information därifrån, men då kanske du får en större insikt till vad de tänker. Jag begär mina journaler hela tiden, det har du rätt till.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #87482 av
Svar från i ämnet Är jag schizofren?
Okej, ska ta och göra det då.
  • Tummelisa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88309 av Tummelisa
Svar från Tummelisa i ämnet Är jag schizofren?
Jag tycker själv det är jobbigt att inte få veta sin diagnos. Men den ändras ju med varje läkare man träffar tycker jag. Jag äter Abilify och jag har fått ökad ångest på grund utav den. Jag är inte alls nöjd så du "Gäst" se upp om du får ökad ångest. Jag får sådana attacker att jag skakar. Tur att jag ska få byta snart. Syn hallucinationer är ju inte så vanligt vid schizofreni så länge det inte är på grund utav narkotika eller hjärnskada. eller har jag fel där?