psykos, overklighetskänslor? mental kollaps?...

  • silentblackhand
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #91563 av silentblackhand
..jag är faktiskt orolig så om någon känner igen detta på någott sätt och kan säga att det är helt ofalrigt , kör på:) även andra svar är uppskatade


hej, jag har tillochfrån kännslan av att jag har en skitkonstig "associaltionstörning" då uder dom episdoerna så käns allt jättekonstigt i kropen,kommer dessutom inte ihåg efter åt det jag tänkte på, och det varar i höst någon min och i peridor kommer det rätt ofta (som nu), detta hände förut enbart när jag drömde och hade hög temperatur, nu har det "utveklats" till att uppså när jag har kankse en halv grad över normalteperaturen samt jag får en kännsla när dethär händer att är tankarna något som på något sätt väligt konkret som något som liger i ett undermedvetet låst plats, dock är innåhålet oftas inte kännsligt alls utan slumesiga tankar bilder och kännslor som får mig att käna mig skitkonstig,jag kan tänka mig att det även har med hur jag mår psykiskt då det ochså brukar få resultatet att de föstärker mit dåliga månde

jag har tillochfrån funderat på och jag håller på att utvekla en psyckos, då det har förendrast som jag skriv till att hända mycket oftare
Mer
16 år 7 månader sedan #91565 av Johan
Om man känner som du gör är det nog bäst att kontakta psykatrin så du får prata ut om det och se vad de säger. Jag tycker det är bättre att göra det än att gå och oroa sig.

Det finns det en sida här på viska med telefonnummer man kan ringa om man behöver prata med någon i följande länk:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->
Mer
16 år 7 månader sedan #91568 av Johan
Jag tänkte bara tillägga att det naturligtvis inte behöver vara så att du håller på att utveckla en psykos men det kan om inte annat vara bra att prata ut om oron hos något av de telefonnummer som finns i länken i inlägget ovan.

Mvh
Johan
Mer
16 år 7 månader sedan #91590 av Geta
silentblackhand,
om dina "hallucinationer" bara varar någon minut så
borde det inte vara så allvarligt.
Vid psykos är det ovanligt om man själv förstår att
det är en hallucination medan den pågår.
Som du nämner så kommer upplevelserna när du
har en aning temperaturförhöjning eller drömmer.
Så det pekar på att det håller sig inom det normala.
Du får väl hålla ögonen öppna och om du märker
att det blir värre så sök läkare för säkerhetsskull.
Mer
16 år 7 månader sedan #91617 av Admin1
Vid psykoser brukar man ha vanföreställningar, hallucinationer och tankestörningar. Ofta har man förföljeseidéer eller paranoia som kan vara jobbigt för en själv, men också för omgivningen. Det är vanligt också att man inte tror att det är en sjukdom utan man tycker sig vara fullt frisk och behöver ingen hjälp. Den vanligaste hallucinationen är rösthallucinationer.
Mer
16 år 7 månader sedan #91630 av Johan
Jo, jag skenade nog iväg lite.

Det Geta och Admin1 säger låter väldigt vettigt.