Har du läst denna bok?

Mer
16 år 1 månad sedan #119224 av Stinan
Truddi Chase - När harpalten ylar
Har du läst harpalten kan du väl berätta om den? Jag har blivit tipsat om att den vore bra till mig, men har lite svårt att få tag på boken.
Mer
16 år 1 månad sedan #119235 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Har du läst denna bok?
Borde gå att låna på bibliotek. Jag har inte läst den men sett filmen den är baserad på:¨Voices Within: The Lives of Truddi Chase.
Den sändes på TV i två delar eftersom den är så lång.
Mer
16 år 1 månad sedan #119239 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har du läst denna bok?
Mer i samma genre;
sinsu.nu/tips/books.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 1 månad sedan #119241 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Har du läst denna bok?
Mycket bra länk.
Mer
16 år 1 månad sedan #119266 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har du läst denna bok?
Den finns på engelska, som pocket på <!-- w --> www.adlibris.se <!-- w --> för 66 kr

www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0515103292
Mer
16 år 3 veckor sedan #120503 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet harpalten
jag har läst den och den är både hemsk och hemskt bra.

multipla personligheter. en liten flicka utsattes för hemska övergrepp och undan för undan skapades personlighet efter personlighet för att skydda henne, nästa personlighet skyddade föregående osv.

den lilla lilla flickan hittades till sist i en djup grotta, längst inne-den första förstörda personligheten, när man lyckades få den närmaste av hennes beskyddare att släppa och visa fram henne.

boken börjar med en vuxen kvinna som söker hjälp, samtal.
så småningom märker terapeuten att han ser olika människor i henne, hör olika röster, mimik, gester etc. en efter en träder hennes olika personligheter fram och hamnar i konflikt med varandra

jag är dålig på att återge sånt jag har läst men denna bok är absolut värd att läsa.
spännande och obehaglig