Film/ musik/ bok tips

Mer
18 år 9 månader sedan #20065 av flisan
Hej!
Jag undrar om ni har några tips på bra filmer eller böcker samt vilken musik ni lyssnar på.

Jag har läst boken En riktig människa av Gunilla Gerland två gånger nu och känner igen mig väldigt mycket i den. Hon har fått diagnosen AS och skriver om sitt liv i boken.

Jag såg i kväll filmen Sylvia, den handlar om poeten Sylvia Plaths liv. Den var bra och gripande, smärtsam. Hon har skrivit boken Glaskupan som jag också kan rekomendera.

En låt som jag blivit mycket förtjust i är Broder Daniels "shoreline" som Anna Ternheim gjort en cover på. Den låten är helt enkelt suverän.

Lite tips från mig.
  • kgu
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #20068 av kgu
Svar från kgu i ämnet Film/ musik/ bok tips
Bra filmer: Braveheart,Gladiator och även beutiful mind.Finns mycket själ och budskap i dom filmerna.
Musik: Journey "trial by fire",Whitesnake "Greatest hits",Tony Iommi/Glenn Hughes "fused",evanescense "fallen".

Broder Daniel gillar jag inte.Tycker att medlemmarna i det bandet verkar vara ett pack av pojkslynglar. Sådana människor kommer det gå utför för. Kommer dom att falla i gropen.Pojkslynglar som dom har lätt att hacka på människor som inte är som andra. Det kan vara en projektion, för att dom är rädda för att bli offer för det som dom fruktar själva.
Mer
18 år 9 månader sedan #20072 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Film/ musik/ bok tips
Såg en dokumentär häromdagen, Why We Fight. Utmärkt, hoppas de sänder den igen. Läser nu en bok som heter Är Dig Glad. Intressant. Lyssnar mest på Within Temtation just nu.
  • Kjell-Åke Holm
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #20074 av Kjell-Åke Holm
Svar från Kjell-Åke Holm i ämnet Film/ musik/ bok tips
Broder Daniel suger fet röv i helsicke men är bättre än Kent, som är Satan.

De 2 bästa filmer jag sett är nog 'Robocop' samt 'The Usual Suspects'. Mera konnessörfilmtips heter 'The Spanish Prisoner' (vars svenska titel hette 'Konspirationen' och märkligt nog utgått inom sverigedistro men jag har precis erhållit den på dvd via postorder och rippar), samt rekommenderar jag filmen som heter 'Thursday' med Tom Jame i regia av Skip Woods, tror jag.

Jag älskar att läsa. 3 lästips är Mästaren och Margaareeta (Bulgakov), New York-trilogin av Paul Auster samt vad som helst av Simon Singh. Det finns så mycket läs- och sevärt till skillnad ifrån allt vad statens lobotomisignall från Terrracom ska mata er med med sked. Tänk hellre gaffel och procedur än sked och process.

Det är bara min aspekt..
  • chinaski
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #20088 av chinaski
Svar från chinaski i ämnet Film/ musik/ bok tips
mästaren och margarita är en riktigt bra bok....
annars rekomenderar jag allt av charles bukowski och sture dahlström.
lars winnerbäcks musik och david lynchs filmer.
förstår dock inte hur ni kan tycka om som hollywoodsmörja som gladiator och robocop.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #20105 av vnv
Svar från vnv i ämnet Film/ musik/ bok tips
Broder Daniel är bra
KENT är ännu bättre
VNV Nation är bäst
DEPECHE MODE

Läs "Vem är det som bestämmer i ditt liv? Om medveten närvaro" av Åsa Nilsonne...
/vnv