Film/ musik/ bok tips

Mer
18 år 9 månader sedan #20110 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Film/ musik/ bok tips
Senaste böckerna jag har läst har varit spännande: "DaVinci Koden" och "Änglar och Demoner" av Dan Brown, och "Harry Potter and the Half-Blood Prince" av J.K. Rowling.

Jag föredrar lugn musik, spelar mycket Enya, även klassiskt när jag vill lyssna, men har radion eller poplåtar på för att få ork att städa, vika tvätt, och dyligt....

Några bra familjefilmer är "Alaska" och "Fly Away Home", två söta berättelser som är vackert filmade.... kan också rekommendera filmerna "Chocolat" och "Jerusalem"... de är bra...
Mer
18 år 9 månader sedan #20121 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Film/ musik/ bok tips
Ett tips för ikväll. På Z-TV kl 21 visas filmen K-pax, som jag rekommenderar. Den handlar om en man som läggs in på mentalsjukhus därför att han säger sig vara utomjording och komma från en stjärna som heter K-pax. En spännande och bra film med Kevin Spacey i huvudrollen.
Mer
18 år 9 månader sedan #20152 av leva
Svar från leva i ämnet Film/ musik/ bok tips
En film jag såg för en del år sedan var Hjärngänget. Det är en komedi och den är riktigt rolig.


Originaltitel: The Dream Team
Omslag:
Nyckelord: Komedi

Utgivningsår: 1989
Längd: 113 min
Produktionsland: USA
Regissör: Howard Zieff
Manus: Jon Connolly, David Loucka
Skådespelare: Michael Keaton, Christopher Lloyd, Peter Boyle, Lorraine Bracco, Stephen Furst, Dennis Boutsikaris
Filmnummer: 2179

Doktor Weitzman arbetar med att ta hand om en grupp patienter på ett mentalsjukhus. Han lyckas övertala sjukhusledningen att få ta med dem på ett sportevenemang. Men Weitzman råkar hamna i skottlinjen under ett pågående brott och plötsligt blir patienterna helt utan vägledning mitt i New York.
  • filmer +tips
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20534 av filmer +tips
Svar från filmer +tips i ämnet tips
En bra film är en kvinnas doft med alpaciono!en annan är filmen Heat med robert dinero och al pachino!två bra böcker mushashi och shike!
första gången jag skriver inlägg!en bra filosofi kan vara aikido?
Ge tillbaka felaktig energi till ursprungskällan!aikido klubbar kan man finna
lite överallt,
:D putte
  • jennynenenenenenen
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20906 av jennynenenenenenen
Svar från jennynenenenenenen i ämnet Film/ musik/ bok tips
Om man vill skratta ordentligt tycker jag att man ska skaffa 100 höjdare av Filip Hammar och Fredrik Någontingjaginteminns. Den är så bra! Dels har de ett fantastiskt berättarspråk, dels levererar de en högklassig humor och dels så lär man sig faktiskt en hel om Sveriges historia - både i ett kortare och ett längre perspektiv. Bäst av allt är nog att det är hundra korta små kapitel vilket gör boken till en rejäl godispåse. Man kan bara ta en liten karamell när man känner sig sugen på ett skratt. Boken lämpar sig också mycket bra för högläsning. Min familj har skrattat sig till tårar flera dagar i rad nu när jag varit på besök. Och det är ju så gott att få människor man älskar att skratta!