Punktråden

Mer
5 år 10 månader sedan #1064696 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Punktråden
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 10 månader sedan #1064697 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Jodå, den var rätt bra. Alltid kul när band sjunger på det egna språket, blir lite tröttsamt med engelska.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1094033 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Jag var inne på Captain Oi för ett tag sen, skulle bara kolla in lite musik. "Denna sida är inte säker" kom det fram efter ett klick. Anledning? Finns en del jag skulle vilja köpa om och en hel del jag missat, eller som är nytt. Jag tappade musiken under kanske tio år. Bolaget är tydligen uppköpt av Cherry red records, el vad de heter. Är det så punkigt?
Mer
5 år 6 månader sedan #1094037 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Punktråden
Jag försökte övertyga min psykiatiker att punk band hade skrivit låtar om mig, gick inte så bra o ja lät helgalen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094046 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Jag såg en tvättäkta punkare för några veckor sedan. Han måste ha lagt en hel del tid på att få stuket rätt, precis allting. Punk tycker jag ska vara mer spontant, en sliten skinnjacka duger.

Måste tillägga att Oi Polloi är det rivigaste bandet jag lyssnat på. Jag håller inte med om deras åsikter, men jäklar vilket ös. Köpte "Unite and win" i Gamla stan i min ungdom, men det var bara för omslagets skull. Jag köpte om den på Ginza, det hade jag inte trott att de skulle ha den. Några extralåtar på CD:n. De måste jag googla upp.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094086 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Punktråden
(when we see the fash we) Let the boots do the talking!