Punktråden

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094046 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Jag såg en tvättäkta punkare för några veckor sedan. Han måste ha lagt en hel del tid på att få stuket rätt, precis allting. Punk tycker jag ska vara mer spontant, en sliten skinnjacka duger.

Måste tillägga att Oi Polloi är det rivigaste bandet jag lyssnat på. Jag håller inte med om deras åsikter, men jäklar vilket ös. Köpte "Unite and win" i Gamla stan i min ungdom, men det var bara för omslagets skull. Jag köpte om den på Ginza, det hade jag inte trott att de skulle ha den. Några extralåtar på CD:n. De måste jag googla upp.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094086 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Punktråden
(when we see the fash we) Let the boots do the talking!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1094089 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Det där med våld vet jag inte om jag gillar. "Kill the bill". Ser nu att ordet kill är censurerat på nya omslaget.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094093 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Punktråden
fascism e våld, vad gör du om du håller på o få stryk, lägger dig ner o skriker "pacifism!" eller slår tillbaka.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1112229 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden
Googlade upp GHB:s skiva "No need to panic" (whizz pig's at the wheel) och lyssnade sen på låtarna. Skivan var lika dålig som jag mindes den. Har för mig en låt var bra, men orkade inte lyssna på allt. De som gjorde så många bra låtar innan denna skiva. Släpptes 87. Släpptes alla skivor 87? "A fridge too far" var nästa släpp. Har för mig att den också var dålig. Jag säger bra "No survivors". Varför gick de ned sig när de var så bra innan?

Kollade upp ett punkband jag hade några skivor med: Nomeansno. Visst var den skivan jag läste om släppt 1987. Sen gillar jag mest de gamla rävarna, som Sham 69 och Cockney rejects. Inte bara av sentimentala skäl.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan #1113977 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Punktråden

Har inget att göra med det jag tänker på. En bra låt, helt enkelt.